توصیه های متخصص تغذیه درباره خرید هندوانه خوب

© AP Photo / Sakchai Lalitتوصیه های متخصص تغذیه درباره خرید هندوانه خوب
توصیه های متخصص تغذیه درباره خرید هندوانه خوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
اکنون که در فصل هندوانه و خربزه هستیم بهترین زمان برای تهیه و استفاده از طعم شیرین و خوشمزه آنها است.

به گزارش اسپوتنیک، ایرینا پیساروا، متخصص تغذیه توصیه هایی در مورد خرید هندوانه ارائه داد و گفت: در موقع خرید دقت کنید که آسیب ندیده باشند و اگر می خواهید در محل آنها را تست کنید(به شرط چاقو) با چاقوی خود این کار را انجام دهید و یا آن را به خانه برده و آنجا تست کنید. در بازار مرسوم است که فروشنده با چاقوی که در دست دارد آنها را تست می کند که خطر ورود آلودگی به این میوه های خوشمزه را به همراه دارد.

هنگام بریدن هندوانه، باید بین پوست سبز و بخش قرمز آن یک لایه سفید رنگ وجود داشته باشد و اگر این لایه زرد رنگ باشد ممکن است نیترات در محصول وجود داشته باشد. همچنین بعد از اینکه هندوانه را بریدید، آن را در همان روز مصرف کنید وگرنه باید در یخچال نگهداری شود.

به طور متوسط​​، برای یک فرد بالغ، میزان مصرف 300 - 400 گرم هندوانه یا خربزه مناسب می باشد اما برای کسانی که مشکلات کلیه، سیستم قلبی عروقی یا دستگاه گوارش دارند بهتر است مصرف آن را کاهش دهند یا چنین میوه هایی را به طور کامل مصرف نکنند.

این میوه آبدار که در تابستان بسیار لذت بخش است، سرشار از مواد مغذی می باشد. هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامین های A ،C و B است. اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی اکسیدان است. مطالعات و تحقیقات متعددی از مزایای مفید لیکوپن حکایت کرده اند. اگر چه ممکن است هندوانه فیبر بسیار زیادی نداشته باشد، اما کالری و چربی کمی دارد و حاوی مقدار زیادی آب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала