گزارش و تحلیل

کشف مرگبارترین زیردریایی های جهان در نزدیکی انگلیس

© Photo / Рublic domain کشف مرگبارترین زیردریایی های جهان در نزدیکی انگلیس
 کشف مرگبارترین  زیردریایی های جهان  در نزدیکی انگلیس   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
اشتراک
لندن با ترس اعلام کرد: برای چه چند زیردریایی استراتژیک روسی، احتمالاً مجهز به موشک های هایپرسونیک، در عمق اقیانوس اطلس در نزدیکی انگلیس مستقر شده اند؟

اسپوتنیک به نقل از روزنامه سان چاپ بریتانیا می نویسد: ده ها زیردریایی هسته ای استراتژیک نسل 4 روسی کلاس  955 بری ، که احتمالاً مجهز به موشک های هایپرسونیک هستند، در دریای نروژ در نزدیکی بریتانیا قرار دارند. شاید آنها ماموریت شوم "نفوذ عمیق" را انجام می دهند و در عمق بیش از 500 متری در اقیانوس اطلس غواصی می کنند. فرض بر این است که این زیردریایی های استراتژیک می توانند موشک های هایپرسونیک زیرکُن M223  را حمل کنند که قادر به پیمایش 2.7 کیلومتر در ثانیه هستند.

یک منبع نظامی به روزنامه میرر گفت: دلیل این ماموریت های بسیار عمیق روسیه هنوز برای اکثر تحلیلگران روشن نیست. به احتمال زیاد ، این امر ممکن است تلاشی از سوی روسیه برای تامین دسترسی پنهانی به کل اقیانوس اطلس باشد.  

در حال حاضر ، روسیه به دنبال نشان دادن قدرت و نفوذ خود در سراسر جهان تا حد ممکن است. این امر به ویژه در مورد ناوگان شمالی آن صادق است ، که نقش تعیین کننده ای در اطمینان از دسترسی روسیه به اقیانوس اطلس دارد.

اوضاع  بسیار نگران کننده است

معمولاً زیردریایی های روسی عمق بیشتر از 400 متر را ندارند و حداکثر عمق غواصی آنها حدود 900 متر است.

بروس جونز، کارشناس نظامی به روزنامه سان گفت: "روحیه ارتش روسیه چند ماه است که نگران کننده است. به عنوان مثال، مسکو افزایش قدرت نظامی روسیه در مرز با اوکراین را نشان می دهد. آخرین اقدام روسیه با زیردریایی ها ممکن است صرفاً بقصد عصبانی کردن ناتو باشد. اما در هر صورت ، این تشدید آمادگی نظامی روسیه است. به ویژه باید توجه داشت که اکنون آنها توجه ویژه ای به عملیات در اعماق دریا دارند، بنابراین محرمانه بودن اقدامات ناوگان زیردریایی آنها افزایش می یابد.

اس- 400؛ اهمیت آن برای دفاع از ترکیه و اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
گزارش و تحلیل
اس- 400؛ اهمیت آن برای دفاع از ترکیه و اروپا

در جریان اجلاس گروه 7 در اوایل سال جاری ، نگرانی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه یک زیردریایی موشکی کروز روسی در سواحل کورن وال انگلیس که محل برگزاری اجلاس بود در حال گشت زنی است، زیرا نیروی هوایی سلطنتی عملیات "غیرمعمول" را در آبها و حریم هوایی اطراف منطقه انجام می داد. سان گزارش داد که یک "حلقه فولادی" 30 میلیون پوندی برای اطمینان از امنیت اجلاس ایجاد شده است، که حتی شامل استفاده از ناو هواپیمابر جدید شاهزاده ولز می شد.

مجله معتبر آمریکایی واشنگتن اگزامینر در آن زمان گزارش داد که نیروهای دریایی و هوایی ناتو در عملیات جداگانه ای برای مقابله با تهدید امنیتی ناشی از روس ها شرکت کرده اند. این کار شامل افزایش فعالیت های نیروی دریایی ایالات متحده ، نیروی دریایی و هوایی بریتانیا و هواپیماهای ضد زیردریایی فرانسوی بود. واشنگتن اگزامینر مدعی شد که هواپیمای جاسوسی RAF P-8 Poseidon در 500 مایلی پایگاه خود در لوسیموث اسکاتلند مستقر شده بود و "گشت های کم ارتفاع  و کم سرعت را در منطقه کورن وال انجام می داد." این هواپیما مستقیماً در مرز دریایی 12 مایلی انگلیس فعالیت می کرد و این امر این نشان می داد که این هواپیمای شناسایی احتمالاً در حال ردیابی چیز خاصی بوده است.

روسیه اولین زیردریایی هیولایی کلاس بُرِی خود را در سال 2019 رونمایی کرد و نام آن را شاهزاده ولادیمیر گذاشت. زیردریایی موشکی بالستیک هسته ای استراتژیک هسته ای کلاس بری قادر به پرتاب 20 فروند موشک بالستیک قاره پیمای  ICBM بولاوا است که می تواند کل شهرها را تا 11  هزار کیلومتر از محل پرتاب تخریب کند. این زیردریایی استراتژیک روسی مرگبارترین زیردریایی روی کره زمین نامیده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала