چرا سویه دلتا ویروس کرونا مسری‌تر است؟

© Depositphotos.com / Ralwel ویروس کرونا
 ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
اشتراک
کارشناس: در هر ترشحات تنفسی افراد مبتلا میزان ویروس هزار برابر بیشتر است که این موضوع نشان می دهد دلتا فوق العاده مسری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، داود یادگاری نیا، رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز 2 ماه اوت (دوشنبه) اعلام نمود که مهمترین ویژگی ویروس دلتا مسری بودن زیاد آن است؛‌ از این رو مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند و مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

وی در ادامه افزود: «این ویروس بیش از ۶۰ درصد از ویروس انگلیسی و ۲۲۰ درصد نسبت به سوش ویروس ووهان چین مسری تر یا به عبارتی آلوده کننده تر است. در هر ترشحات تنفسی افراد مبتلا میزان ویروس هزار برابر بیشتر است که این موضوع نشان می دهد دلتا فوق العاده مسری است.

رئیس بخش بیماریهای عفونی آمریکا، واکسن اسپوتنیک وی را ستود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
رئیس بخش بیماریهای عفونی آمریکا، واکسن "اسپوتنیک وی" را ستود

دلتا در اکثر کشورهای دنیا، ویروس غالب است و در کشور ما هم این ویروس شایعترین علل ابتلا به بیماری کرونا است. این ویروس سریع انتقال پیدا می کند و تجربیات عینی نشان می دهد در صورت ابتلا یکی از اعضای خانواده به این ویروس، بقیه هم به احتمال فراوان مبتلا می شوند، به عبارتی تا مشخص شود فرد مبتلا است و خود را قرنطینه کند، ویروس به سایر اعضای خانواده منتقل خواهد شد.

دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی سبب انتشار سریع این ویروس می شود و در این شرایط نباید در دورهمی های خانوادگی حضور یابیم. تجربه ثابت کرده در برخی از افراد مبتلا به سوش دلتا، گرفتاری ریوی به مراتب شدیدتر است.

البته افرادی که واکسینه شده اند، نباید تصور کنند ایمنی ۱۰۰ درصد در برابر این بیماری دارند. اما مشاهده شده افراد واکسینه شده هم باز هم در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند. فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و حضور نیافتن در تجمعات باید کماکان رعایت شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала