گزارش و تحلیل

خطیب زاده به اسرائیل: هر کس باد بکارد طوفان درو میکند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده به اسرائیل: هر کس باد بکارد طوفان درو میکند
خطیب زاده به اسرائیل: هر کس باد بکارد طوفان درو میکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: "باید دقت کرد در دامی که رژیم اشغالگر قدس در این موارد پهن می‌کند نیافتیم".

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران آقای دکتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست سخنگوی هفتگی خود گفت:

موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زنی ها بردارد، این اظهارات محکوم است و رژیم اشغالگر قدس باید بداند با این فرافکنی ها دردی از درد هایش دوا نمی شود، هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند و جمهوری اسلامی لحظه‌ ای را برای دفاع از منافع عالی مردم و منافع ملی خود درنگ نمی کند.

وی در ادامه پیرامون موضوع انتقامجویی ایران در مسئله کشتی اسرائیلی که در برخی از رسانه ها مطرح شده افزود:

باید دقت کرد در دامی که رژیم اشغالگر قدس در این موارد پهن می‌کند نیافتیم این رژیم در حضیض مشروعیت خود و در روز های بسیار تلخی از حیاتش به سر می‌برد و این فرافکنی ها چیز جدیدی نیست و هر از چندگاهی به ویژه وقتی اتفاقات خوبی در منطقه می‌افتد از این فرافکنی ها مشاهده می شود.

پزشکان از کشف عفونت قارچی صعب العلاج در ایالات متحده آمریکا خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
پزشکان از کشف عفونت قارچی صعب العلاج در ایالات متحده آمریکا خبر دادند

بار دیگر تکرار می‌کنم رژیم اشغالگر قدس هر کجا پا گذاشته با خود ناامنی، خشونت، ترور و جنگ برده و برای همین مسئول این اتفاق آنهایی هستند که پای این رژیم را به این منطقه باز کردند.

آقای دکتر سعید خطیب زاده پیرامون درخواست های سناتور های آمریکایی مبنی بر عدم حضور رئیس جمهور منتخب ایران و نمایندگان وی در نشست سالانه ی سازمان ملل متحد را بیان کرد:

فارغ از اینکه این اظهارات تا چه اندازه بی اساس، بچگانه و در چارچوب لابی اجاره‌ ای رژیم اشغالگر قدس در ایالات متحده است دولت آمریکا باید توجه کند که وظایف قطعی میزبانی در خصوص مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دارد و بر این اساس فارغ از اختلافاتی که با دیگر کشور ها دارد وظایف برای برقرار کردن جلسات دارد لابی شناخته شده ضد ایرانی از هر توانایی استفاده می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را دور کند و پیشتر نیز انجام شده.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تعداد هیئت های حاضر در مراسم تحلیف ریاست جمهوری روز پنجشنبه را بی نظیر توصیف کرد و اظهار داشت:

روسای جمهور های کشور های مختلف، روسای مجالس و فرستاده های کشور های مختلف در قالب هیئت‌های برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ایران مهمان ما هستند با توجه به مزایا و کرونایی این تعداد از هیئت ها برای شرکت در این مراسم نشان دهنده مشروعیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی می باشد.

آقای دکتر سعید خطیب زاده بیان کرد:

یک اعتیاد به نام تحریم در واشنگتن وجود دارد با این که خود بارها اذعان کردند و رئیس جمهور ایالات متحده در دوران کارزار انتخاباتی اعلام کرد فشار حداکثری آمریکا نه تنها شکست خورده بلکه به شکست حداکثری در ایالات متحده رسیده، منطق تحریم‌ ها نیز شکست خورده به ویژه در مقابل جمهوری اسلامی ایران که بیش از چهار دهه مورد این تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده آمریکا قرار گرفته و به خوبی نشان داده هر آنچه آنها انجام می‌دهند نمی تواند ایران را بشکند.

ایران و اسرائیل؛ جنگ یا برجام؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
گزارش و تحلیل
ایران و اسرائیل؛ جنگ یا برجام؟

ایالات متحده آمریکا باید جایگاه خود را بشناسد و بداند در سال‌ های گذشته تا چه اندازه خسارت های بین المللی و ملی به ایران وارد کرده، این کشور باید دقت کند تنها مسیری که می‌تواند به آن کمک کند تا به برجام بازگردد اجرای بی چون و چرای تعهدات خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ و همچنین برجام است.

آنچه ایالات متحده برای دلخوشی خود آن را انجام می‌دهد هیچ ثمری ندارد مگر یک شکست دیگر برای ایالات متحده آمریکا، نمی توان با تکرار یک مسیر اشتباه به مقصد درست رسید.

ایالات متحده باید بداند تا از این ذهنیت تحریمی و اعتیاد مفرط فاصله بگیرد و درمان آن احترام به ملت ایران و احترام به حقوق بین‌الملل است.

وی در ادامه افزود:

ایالات متحده به‌ عنوان ناقض برجام و به عنوان کشوری که تحریم‌ های ظالمانه را بر علیه ملت ایران اعمال کرده، به عنوان کشوری که در یک جنگ جنایت آمیز اقتصادی بر علیه ایران مسبب بسیاری از گرفتاریهای ما در سال های گذشته بوده، در آخرین نقطه ای قرار دارد که بتواند در خصوص گفتگو های وین از موضع خواهان صحبت کند، ایالات متحده آمریکا مجرم است و بی کیفر نمی تواند بماند قطعاً وزیر امور خارجه امریکا بیش از هر کس در جریان است که مذاکرات وین با چه جدیتی از سوی ایران جلو رفته و تا چه اندازه طرف آمریکایی آمادگی نداشته تا به تعهدات خود ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کند، زمانی که آمریکا به تعهدات خود عمل کند توافق برجام در دسترس خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала