رشد مصرف برق تا مرز ۶۴ هزار مگاوات در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / کنتور برق
کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
کارشناس: میزان مصرف روز 31 ژوئیه (شنبه) نسبت به مدت مشابه در هفته قبل با کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ مگاواتی همراه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مهدی مقیم زاده، معاون راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز 31 ژوئیه (شنبه) گفت که پیش‌بینی می‌شود با افزایش دما در روزهای آینده، میزان مصرف برق به ۶۴ هزار مگاوات برسد.

وی در ادامه افزود: «میزان مصرف امروز (شنبه) نسبت به مدت مشابه در هفته قبل با کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ مگاواتی همراه شد. پیش بینی می شود تا انتهای امروز میزان مصرف به ۶۲ تا ۶۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

توزیع نامعلوم ۳۰ میلیون تُن فولاد ایران در بازار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
توزیع نامعلوم ۳۰ میلیون تُن فولاد ایران در بازار

اکنون صنایع بزرگ فولادی ۵۰ درصد نیاز برق خود را دریافت می کنند و با ۵۰ درصد ظرفیت درحال کار هستند. صنایع سیمان نیز با توجه به تامین ۷۰ درصد برق مورد نیاز با ظرفیت ۷۰ درصدی درحال کار هستند و امید است با تداوم همکاری این صنایع بتوان برق مورد نیاز بخش خانگی را تامین کرد.

روزهای آینده بخش های شمالی کشوربا افزایش دمای بین ۳ تا ۴درجه روبرو خواهند شد و براین اساس پیش بینی می شود مصرف برق تا ۶۴ هزار مگاوات برسد. تلاش می شود این افزایش ۲ هزارمگاواتی مصرف از طریق راه اندازی واحدهای تحت تعمیر تامین شود.

نیروگاه بیستون و شهید سلیمی هرکدام یک واحد تحت تعمیر دارند که حدود هزار مگاوات است. امیدواریم این واحدها تاپایان امشب بتوانند وارد مدار شده و تامین برق کنند. تلاش می شود از حداکثر ظرفیت نیروگاه های برق آبی نیز استفاده شود تا کمبود تولید ناشی از افزایش مصرف نداشته باشیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала