مواظب لوزالمعده خود باشید

© Fotolia / Sentelloمواظب لوزالمعده خود باشید
مواظب لوزالمعده خود باشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
چربی های سفیدی وجود دارند که لوزالمعده را از بین می برند. فرق چربی خوب و بد را بشناسید.

به گزارش اسپوتنیک،زوخرا پاولووا، متخصص غدد در کلینیک دانشگاه دولتی مسکو در مقاله ای، محصولاتی را نام برد که می توانند لوزالمعده را از بین ببرند.

این مواد غذایی را با معده خالی نخورید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
این مواد غذایی را با معده خالی نخورید

این متخصص خاطرنشان کرد که استفاده از مقدار زیادی شیرین و پر کالری منجر به تجمع بیش از حد بافت چربی می شود. دکتر پاولووا گفت: "در بافت چربی، التهاب سیستمیک همراه با استرس اکسیداتیو رخ می دهد، در برابر آن مقاومت انسولین ایجاد می شود و در نتیجه سلول های لوزالمعده که انسولین تولید می کنند، می میرند."

پاولووا معتقد است که برای اینکه بدن "مانند ساعت کار کند" توصیه می کند در وعده های زیاد اما کوچک غذا  بخورید. وی گفت بین وعده های غذایی در طول روز باید بین سه تا پنج ساعت فاصله باشد. با فواصل ناشتا طولانی تر، یک ماده فعال بیوشیمیایی مانند لیپوپروتئین لیپاز (LPL) شروع به فعال شدن می کند: "این ماده، مانند یک نگهبان، سطح مواد مغذی را زیر نظر دارد و اگر سطح مواد غذایی به طور منظم و به مدت طولانی تامین نشوند، LPL فعالیت خود را در بافت چربی افزایش می دهد. و تشکیل ذخایر چربی آغاز می شود که برای لوز المعده خطرناک است".

پاولووا تفاوت بین چربی خوب و بد در بدن انسان را این گونه توضیح می دهد: بافت چربی سفید مضر در بدن وجود دارد، چیزی که افراد چاق در بدن خود دارند. در عین حال چربی قهوه ای مفید وجود دارد که در متابولیسم نقش مهمی دارد. این چربی قهوه ای در حجمهای زیاد تجمع نمی یابد، عایق حرارتی است و بدن را انرژی می بخشد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала