تکرار رکورد بیماران جدید کرونایی در ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehتکرار رکورد بیماران جدید کرونایی در ایران
تکرار رکورد بیماران جدید کرونایی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
اشتراک
موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری وزارت علوم اطلاع داد که ایران از نظر میزان متوسط روزانه رشد بیماری کرونا در تیرماه در بین ۱۳ کشور در جایگاه دوم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری اطلاع داد که اطلاعات مستخرج از سامانه نماگرکووید-۱۹ (ISC COVID-۱۹ Visualizer) نشان می دهد روند افزایشی آمار بیماران جدید کشور که از ۴۹۳ هزار نفر در فروردین به ۵۲۹ هزار نفر در اردیبهشت رسید، در خردادماه به ۲۷۹ هزار نفر کاهش یافت اما در تیرماه به بیش از ۵۲۸ هزار نفر افزایش یافت؛ در نتیجه رکورد ثبت جمعیت بیماران جدید کرونایی در تیرماه تکرار شد.

بر اساس گزارش منتشر شده با این میزان افزایش، بیماران در ایران از سه میلیون و ۹۵ هزار نفر به سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در پایان تیرماه ۱۴۰۰ افزایش یافت.

طبق اطلاعات حدود ۳۰ درصد از کل بیماران کشور مربوط به بیماران در ۲ ماه اردیبهشت و تیرماه امسال بود. این در حالی است که جمعیت بیماران جدید در تیرماه برای برخی کشورها از جمله ایتالیا برابر با ۴۹ هزار نفر، روسیه برابر با ۷۳۷ هزار نفر، فرانسه ۱۷۶ هزار نفر، اسپانیا ۴۸۶ هزار نفر و حتی آمریکا برابر با ۸۰۰ هزار نفر بوده است.

دهمین محموله واکسن تهیه شده هلال احمر به ایران رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2021
دهمین محموله واکسن تهیه شده هلال احمر به ایران رسید

بدین ترتیب روند افزایشی جمعیت بیماران در ایران نشان می دهد میزان متوسط رشد روزانه بیماران که در خرداد به ۳۱ صدم درصد رسیده بود، در تیرماه به ۵۲ صدم درصد افزایش یافت. به این ترتیب، ایران از نظر میزان متوسط روزانه رشد بیماری در تیرماه در میان کشورهای همزمان (۱۳ کشور همزمان در انتشار کووید ۱۹ چین، روسیه، ترکیه، برزیل، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، ایران، کانادا، انگلیس، آلمان، پاکستان و ایتالیا) در جایگاه دوم قرار گرفت.

در این گزارش اعلام شده است که در میان کل کشورهای دنیا با جمعیت بیمار بیش از یک میلیون نفر (۲۹ کشور)، ایران از نظر رشد متوسط بیماری در تیرماه ۱۴۰۰ در جایگاه هفتم قرار دارد. کشورهای اندونزی با متوسط نرخ رشد روزانه ۱.۳۷ درصد، بنگلادش با ۰.۹۵ درصد و آفریقای جنوبی با ۰.۸۲ درصد به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم هستند.. همچنین، متوسط نرخ رشد روزانه کشورهای آمریکا، ایتالیا، کانادا، آلمان، اکراین، جمهوری چک، لهستان، سوئد و رومانی زیر ۰.۰۸ درصد بوده و این کشورها به انتهای جدول رفته اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала