دیده بان حقوق بشر: حملات طالبان به منتقدانش افزایش می‌یابد

اشتراک
دیده‌بان حقوق بشر اعلام داشت که گروه طالبان خلاف آن‌چه که تعهد کرده‌اند، قتل‌های انتقام‌جویانه خود در افغانستان را افزایش داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانانیوز، دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام داشت که نیروهای طالبان (ممنوع در روسیه) منتقدان برجسته را با وجود ادعاهای خود مبنی بر اینکه به نیروهای طالبان دستور داده شده است که با خویشتنداری عمل کنند، تحت تعقیب قرار می‌دهند.

رئیس سیا: طالبان در افغانستان پیروز نخواهند شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
رئیس سیا: طالبان در افغانستان پیروز نخواهند شد

در موارد اخیر، طالبان نظر محمد، کمدین مشهور قندهار معروف به خاشه جوان که آهنگ و جوک در TikTok منتشر می‌کرد را با این ادعا که او با پلیس محلی همکاری داشته اعدام کرد. دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام داشت که در 22 ژوئیه، جنگجویان طالبان نظر محمد را از خانه‌اش در جنوب قندهار ربودند، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس چندین گلوله به او شلیک کردند.

پاتریشیا گاسمن ، مدیر بخش آسیا در دیده‌بان حقوق بشر گفته است: ظاهرا نیروهای طالبان خاشه جوان را اعدام کرده‌اند؛ زیرا او رهبران این گروه را مسخره می‌کرده است. رهبری طالبان معمولاً حمله بر منتقدان شان را رد می‌کند؛ اما این جنگ‌جویان طالبان هستند که مسوولیت متوقف کردن کشتارها را بر عهده دارند.

دیده‌بان حقوق بشر به نقل از منابع محلی در قندهار تصریح کرده است که در روستاهای اطراف مرکز این ولایت، فرماندهان طالبان تعداد زیادی از افراد مرتبط با دولت را بازداشت کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала