ضربه روحی ناشی از کرونا برای سالمندان بسیار شدید است

© Sputnik / Idrees Mohammed /  مراجعه به بانک تصاویر ضربه روحی ناشی از کرونا برای سالمندان بسیار شدید است
ضربه روحی ناشی از کرونا برای سالمندان بسیار شدید است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
اشتراک
بسیاری از افراد مسن در دوران کرونا، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و نمی توانند به تنهایی کارهای خانه را انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک ،بر اساس مطالعه موسسه خیریه بریتانیایی Age UK ، قرنطینه ای که به دلیل همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده است باعث آسیب روحی و جسمی برای افراد مسن شده است.

به گفته جامعه شناسان، میلیون ها نفر ممکن است هرگز از مشکلاتی که در ماه های قرنطینه در تنهایی به دلیل کووید 19 در ان گرفتار بودند، رهایی نیابند.

هشدار دانشمندان به خطر بروز گونه مقاوم ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
هشدار دانشمندان به خطر بروز گونه مقاوم ویروس کرونا

این سازمان در فوریه 2021 از15 میلیون نفر که نیاز به مراقبت دارند، و همچنین افرادی که از آنها مراقبت می کنند، نظرسنجی کرد. یک چهارم آنها (حدود 3.7 میلیون نفر از این افراد مسن) گفته اند که در طول قرنطینه دچار درد جسمی شده اند. انزوای اجتماعی، عدم تحرک و خروج از شیوه معمول زندگی "زخم های عمیقی" بر جای گذاشته است. 17 درصد از پاسخ دهندگان (2.7 میلیون نفر) در راه رفتن مشکل داشتند و قادر به ایستادن نبودند و 12 درصد (1.9 میلیون نفر) احساس مرگ می کردند. علاوه بر این ، 22 درصد (3.2 میلیون) به خاطر سپردن مطالب مهم را دشوارتر می دانستند و 43 درصد (6.9 میلیون) انگیزه کمتری برای انجام کارهایی که دوست داشتند احساس می کردند.

بسیاری از افراد مسن در دوران کرونا، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و نمی توانند به تنهایی کارهای خانه را انجام دهند. بنابراین ، 54 درصد از افراد مسن (8.7 میلیون نفر) هنگام مراجعه به بیمارستان احساس اعتماد به نفس کمتری کردن.

یکی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفت که او افسرده شده است. او می افزاید: "من اغلب می نشینم ، گریه می کنم و تعجب می کنم که چگونه می توانم زندگی کنم." یکی دیگر از شرکت کنندگان در مطالعه اذعان داشت: "تقریباً 80 سال بعد ، من دچار حملات وحشتناک روی کره زمین شدم، پیش از کرونا زندگی خوب بود." زنی که از یک پیرزن بریتانیایی مراقبت می کرد، خاطرنشان کرد که روحیه او بدتر شده است.

مدیر موسسه خیریه کارولین آبراهامز ، افزود: "هنوز برای گفتن اینکه چه تعداد از افراد مسن می توانند از بیماری همه گیر بهبود یابند ، زود است ، اما حداقل رهایی  کار دشوار خواهد بود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала