آمریکا حمله ایران به یک نفتکش در اقیانوس هند را تایید نکرد

© AP Photo / Mark J. Terrillآمریکا حمله ایران به یک نفتکش در اقیانوس هند را تایید نکرد
آمریکا حمله ایران به یک نفتکش در اقیانوس هند را تایید نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا گزارش های مربوط به حمله ایران به نفت کش ژاپنی در اقیانوس هند را تایید نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا نتوانست گزارش رسانه ها مبنی بر مسئولیت حمله ایران به نفتکش ژاپنی در شمال اقیانوس هند را تایید کند.

پورتر گفت: ما از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم و با شرکای بین المللی خود همکاری می کنیم تا همه حقایق را مشخص کنیم. در حال حاضر من دیگر چیزی برای ارائه به شما ندارم.

آخرین جزئیات از حادثه هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در دریای عمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
آخرین جزئیات از حادثه هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در دریای عمان

این اعلامیه در پاسخ به درخواست یک روزنامه نگار برای اظهارنظر در مورد تلویزیون عربی زبان العالم ایران است که با استناد به منابع ناشناس ادعا کرد که حمله به این کشتی در پاسخ به حمله اسرائیل به فرودگاه نظامی الدعبه در سوریه بوده است.

این منبع اعلام کرد که در حمله هوایی اسرائیل در شب 22 ژوئیه به منطقه القصیر در استان حمص در غرب سوریه دو "نیروی مقاومت" کشته و انبارهای سلاح و مهمات حزب الله منهدم شده است.

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل به نوبه خود به دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس درباره ضرورت واکنش شدید به این حادثه که منجر به کشته شدن یک خدمه - شهروند بریتانیایی شد، تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که ایران نه تنها مشکل اسرائیل است، بلکه صادر کننده تروریسم، ویرانی و بی ثباتی است که به همه ما آسیب می رساند. جهان نباید در مقابل تروریسم ایران که به آزادی کشتیرانی نیز لطمه می زند، سکوت کند.

پیشتر گزارش شده بود که نفتکش "مرسر استریت" که بدون محموله از دارالسلام به فجیره می رفت، در شمال اقیانوس هند مورد حمله قرار گرفت که منجر به کشته شدن دو خدمه این نفتکش (یک شهروند انگلیس و یک شهروند رومانی) شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала