مرگ هزاران نفر در بلغارستان بدلیل اشتباه در واکسیناسیون

© REUTERS / THANH HUEمرگ هزاران نفر در بلغارستان بدلیل اشتباه در واکسیناسیون
مرگ هزاران نفر در بلغارستان بدلیل اشتباه در واکسیناسیون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
اشتراک
هزاران مورد مرگ در بلغارستان به دلیل اشتباه در سازماندهی واکسیناسیون گزارش شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه صوفیه گلوب می نویسد، استویکو کاتساروف، وزیر بهداشت بلغارستان در مورد اشتباه دولت قبلی این کشور هنگام سازماندهی واکسیناسیون علیه کووید - 19 صحبت کرد.

به گفته وی، این امر به این دلیل بود که برنامه واکسیناسیون جمعیت اولویتی را برای افراد مسن در نظر نگرفته است. در نتیجه، 80 درصد افرادی که به دلیل ویروس کرونا در بلغارستان جان خود را از دست دادند، از گروه سنی بالاتر بودند.

وی همچنین به این دسته از افراد مبتلا به بیماری های مزمن اشاره کرد که متعاقباً می توانند در روند بیماری عوارضی ایجاد کنند. همانطور که این مقام بلغارستانی متذکر شد، این مسئله برای کشور به مرگ ده هزار نفر منجر شد.

این مقام مسئول گفت: "این افراد می توانستند نجات یابند."

وزیر بهداشت تصمیم برای اولویت دادن به واکسن AstraZeneca با هزینه سه داروی دیگر را که توسط آژانس دارویی اروپا تأیید شده است، اشتباه خواند. سرانجام، کاتساروف توجه خود را به تدارکات ضعیف جلب کرد.

پیش از این ذکر شده بود که رومانی، بلغارستان و کرواسی نسبت به سایر اعضای اتحادیه اروپا میزان کمتری از واکسیناسیون را نشان می دهند.

براساس داده‌های وزارت بهداشت بلغارستان، بیش از 424 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است، بیش از 18 هزار بیمار فوت کرده اند. در همان زمان ، تقریباً دو میلیون دوز واکسن کرونا ویروس استفاده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала