در گزارش برجامی وزارت امور خارجه تاریخ تحریف شده

© Photo / Sipoدر گزارش برجامی وزارت امور خارجه تاریخ تحریف شده
در گزارش برجامی وزارت امور خارجه تاریخ تحریف شده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2021
اشتراک
عضو هیئت رئیسه مجلس ایران اذعان کرد: گزارشی که اخیراً وزارت امور خارجه به مجلس ارائه داده، که دارای ایرادات اساسی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس ایران، امروز چهارشنبه ۶ مرداد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، طی تذکری شفاهی با انتقاد از تناقض در گزارش برجامی وزارت امور خارجه، گفت: اخیراً وزارت خارجه گزارشی درباره برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرده که دارای ایرادات اساسی است.

نماینده مجلس ایران روحانی را به شکست در برجام متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
نماینده مجلس ایران، روحانی را به شکست در برجام متهم کرد

وی بیان کرد: قرار بود که این گزارش هر ۶ ماه در صحن علنی مجلس قرائت شود اما این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر، گزارشی که اخیراً به مجلس ارائه شده، پر از توهم بوده و تاریخ را تحریف کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این گزارش مطالب متناقضی را مطرح کرده به گونه‌ ای که یکجا گفته "تحریم‌ های مالی و بیمه‌ ای لغو شده" و در جای دیگر اعلام کرده که "این تحریم‌ ها هنوز برداشته نشده و باقی مانده است". همچنین وزیر امور خارجه در یکجا مطرح کرده که "ما هواپیما خریداری کردیم" و در جای دیگر عنوان کرده که "هواپیما نخریدیم".

سلیمی اظهار داشت: به هر صورت گزارش برجامی وزارت امور خارجه بسیار عجیب بود و لازم بود که وزیر امور خارجه حداقل یک بار این گزارش را مطالعه می‌ کرد.

وی گفت: جالب است که همین گزارش ظریف نشان می‌ دهد نکاتی که روحانی در مورد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها و صیانت از حقوق ملت ایران مطرح کرده، خلاف بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала