جنجال ازدواج پسر ۱۱ ساله‌ی عراقی در شبکه‌های اجتماعی +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / IRNA / جنجال ازدواج پسر ۱۱ ساله‌ی عراقی در شبکه‌های اجتماعی
جنجال ازدواج پسر ۱۱ ساله‌ی عراقی در شبکه‌های اجتماعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک
انتشار تصاویری از مراسم ازدواج داماد کم سن عراقی سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی برپا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویر و ویدئوهایی مربوط به مراسم جشن ازدواج پسر ۱۱ ساله عراقی در شبکه‌های اجتماعی جنجال تازه‌ای به راه انداخته است. این تصاویر توسط زهیر العطوانی، عکاسی که در پوشش تصویری مراسم عروسی و عزا در عراق فعالیت می‌کند در فضای مجازی منتشر شده است. تصاویر مراسم جشن عروسی سجاد در منطقه بلدیات شرق بغداد برگزار شد و در این فیلم منتشر شده مادر این کودک به همراه تعدادی از بستگان او دیده می‌شوند.

View this post on Instagram

A post shared by Elham Ataei (@poleliataei)


مادر این کودک درباره ازدواج پسرش گفت: «من می‌خواستم او در کودکی ازدواج کند تا بتوانم قبل از مرگم فرزندانش را ببینم و آن‌ها را با دستان خودم بزرگ کنم.»
سجاد نیز درباره ازدواج گفت: «ازدواج چیز زیبایی است. من از اینکه ازدواج می‌کنم خوشحالم و هر کس که ازدواج نکند ضرر کرده است.»


کاربران ضمن اظهار تاسف بسیار از این اتفاق به موضوع کودک همسری اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند در حالی‌که جهان در حال پیشرفت است و برای مبارزه با کودک همسری کمپین‌های متعددی به راه افتاده است اما همچنان شاهد ازدواج کودکان کم سن در بسیاری از کشورها هستیم. این کاربران بر این عقیده‌اند که باید برای بزرگترهای این کودکان مجازاتی در نظر گرفته شود و حتی قانون تعیین سن ازدواج تبیین شود. اما جمعی از کاربران در پاسخ به این گروه عنوان می‌کنند تعیین سن ازدواج چندان موثر نخواهد بود چراکه ممکن است جمعی قانون را دور بزنند. غالب کاربران ضمن محکوم کردن کودک همسری معتقدند آگاهی بخشی مردم و مجازات عاملان امر کودک همسری، می‌تواند در کاهش روند آمار ازدواج کودکان موثر واقع شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала