سویه خطرناک دلتا، از رگ گردن به شما نزدیک تر است

© REUTERS / Phil Nobleسویه خطرناک دلتا، از رگ گردن به شما نزدیک تر است
سویه خطرناک دلتا، از رگ گردن به شما نزدیک تر است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2021
اشتراک
یوگنی کوماروفسکی، پزشک و ویروس شناس در روسیه در مورد ویژگی خطرناک ویروس کرونا و سویه "دلتا" مقاله ای را چاپ نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر یوگنی کوماروفسکی، پزشک و ویروس شناس در روسیه اظهار داشت که سویه "دلتا" برخلاف سایر جهش ها، در دوز عفونی کمتری باعث بیماری می شود. کوماروفسکی نوشت: " از نظر تئوری، دلتا می تواند روند شدیدتری از بیماری ایجاد کند، زیرا ذرات ویروسی کمتری برای اینکه فرد به این بیماری دچار شود وجود دارد.

کرونای دلتا چه علائمی دارد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
کرونای دلتا چه علائمی دارد؟ +عکس، ویدئو

به گفته وی، امروز هیچ اطلاعات موثقی مبنی بر اینکه این سویه تهدیدی جدی برای خردسالان است، وجود ندارد. وی گفت: "هیچ كار علمی وجود ندارد كه ادعا كند دوره" دلتا "در كودكان شدیدتر از سایر انواع كووید است."

کوماروفسکی تأکید کرد که هیچ روش خاصی برای محافظت از کودکان در برابر این سویه وجود ندارد. دکتر یادآور شد که والدین باید به طور منظم آپارتمان را تهویه کنند و از مواد ضد عفونی استفاده کنند و از مکان های شلوغ پرهیز کنند. وی برای جلوگیری از مراجعه به پزشک، به بزرگترها توصیه کرد که مواد غذایی یا کالاهای تحویل داده شده به خانه هایشان را سفارش دهند و کمتر از خانه بیرون بروند.

گفتنی است، دلتا نامی است که برای گونه‌ B.۱.۶۱۷.۲ ویروس سارس-کوو-۲ انتخاب شده است که منشا آن از هند بوده است. اولین مورد ابتلا به این نوع از ویروس در دسامبر ۲۰۲۰ مشاهده شد و پس از آن به سرعت گسترش یافت. سازمان بهداشت جهانی این گونه جدید را "سریع‌ترین" نوع ویروس اعلام کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала