ناگفته‌هایی درباره اولین قهرمان المپیکی ایران +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / ناگفته‌هایی درباره اولین قهرمان المپیکی ایران
ناگفته‌هایی درباره اولین قهرمان المپیکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
اشتراک
جواد فروغی قهرمان المپیک در رشته تیراندازی یک پرستار است.

به گزارش اسپوتنیک، کسب اولین مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط جواد فروغی، توجه کاربران بسیاری را به بیوگرافی این ورزشکار جلب کرده است. جواد فروغی بزرگترین فرد از لحاظ سنی در کاروان ورزشی تیم المپیک ایران می‌باشد و دارای سه فرزند است. شغل او پرستاری‌ست و در بیمارستان فوق تخصصی بقیه‌الله سپاه پاسداران، کار می‌کند.


وی در این‌باره گفت: «تیراندازی را از طبقه منفی ۲ بیمارستان، زمانی که دوره تیراندازی و آمادگی جسمانی را برای ترفیع درجه کاریشان می‌گذراند، اتفاق افتاد و پس از آن تپانچه بادی را به او نشان دادند که در همان تجربه اول موفق به دریافت ۸۵ امتیاز شده بود.»
فروغی در ادامه افزود: «از بیماری قلبی دریچه میترال رنج می‌برد. گاهی اوقات دستانش می‌لرزد و تپش قلب می‌گیرد. او زمانی که ۳۰ سالش بود شروع کرده و پس از گذشت سال‌ها در سن ۴۱ سالگی موفق به کسب مدال طلای المپیک توکیو شد.»

View this post on Instagram

A post shared by آیه حدیث (@ayehadith)


وی فعالیت حرفه‌ای خود را در اولین مسابقه بین‌المللی با حضور در تورنمنت‌های دانشگاهی آغاز کرد و پس از آن زیر نظر علیرضا قیاسی دوره‌هایی را گذاراند تا حرفه‌ای‌تر شود و در نهایت توانست در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ عضو تیم ملی ایران در رشته تیراندازی تپانچه بادی شود. وی دو سال بعد از ورودش به تیم ملی، اولین تجاربش را با شرکت در مسابقات آسیایی و کسب مقام بیست و یکم آسیا سهمیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ را به دست آورد.


کاربران به قهرمان تیراندازی ایران تبریک می‌گویند و عده‌ای نیز تلاش وی را تحسین‌برانگیز خواندند. برخی از کاربران به دست آوردن موفقیت را حاصل تلاش‌های مداوم در طول عمر انسان هر چند در زمان‌های کوتاه دانستند. تعدادی نیز برای سلامتی وی به دلیل بیماری قلبی‌اش دعا کردند و با ابرار همدردی وی را به آرامش دعوت نمودند. جمعی از کاربران معتقدند گاهی اوقات بیماری باعث می‌شود انسان کاستی‌های خود را بشناسد و رفتار خود را نسبت به دنیای پیرامونش تغییر دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала