برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود

© Sputnik / Arina Topolevaبرجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود
برجام امضا نشود، قیمت‌ ها قابل کنترل نخواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
اشتراک
عضو کمیسیون کشاورزی ایران اذعان کرد: اگر تمهیداتی اندیشیده نشود، قیمت مرغ تا عید افزایش پیدا خواهد کرد و اگر دولت آینده تدبیر نکند و برجام امضا نشود قیمت‌ ها در سال آینده غیرقابل کنترل است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، روز یکشنبه ذبیح‌ الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مجلس یازدهم ایران، بیان داشت: مقامات ایرانی نمی توانند افزایش قیمت مواد غذایی را در داخل کشور مهار کنند، مگر اینکه توافق نامه ای برای بازگشایی توافق هسته ای امضا شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
گزارش و تحلیل
تفاهمات برجام ناسازگار با قانون مجلس تشخیص داده شد

اعظمی تصریح کرد: می توانم بگویم که امضای توافق هسته ای یک عامل بسیار مهم در این زمینه است. اگر این اتفاق نیفتد، در مرحله بعدی ... دیگر نمی توانیم قیمت ها را کنترل کنیم.

اعظمی خاطر نشان کرد: امیدوارم برنامه‌ ریزی انجام شود که دولت بعدی با این چالش روبرو نشود اما می‌ توانم بگویم این وضعیت ادامه دارد. وزارت جهاد کشاورزی به جای اینکه سال قبل وضعیت بارندگی را نگاه کند از بهمن ماه در این مورد برنامه‌ ریزی کرده است.

این نماینده مجلس افزود: اگر دولت ابراهیم رئیسی برای ایجاد منابع به موقع و اطمینان از بخش کشاورزی تدابیری اتخاذ نکند، تا سال آینده ایران با مشکل افزایش قیمت گوشت و مرغ روبرو خواهد شد.

از آوریل امسال، مذاکرات حضوری بین تهران و گروه پنج (روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه) با هدف بازگرداندن توافق هسته ای ایران به شکل اصلی آن در وین برگزار شده است؛ با لغو تحریم های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، ایران به تعهدات خود در زمینه هسته ای بر می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала