پیروزی شطرنج‌بازان ایران در جام جهانی +عکس

© Sputnik / Александр Гальперин /  مراجعه به بانک تصاویر مسابقات شطرنج
مسابقات شطرنج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
اشتراک
شطرنج بازان ایران در مرحله چهارم از مسابقات جام جهانی به یک پیروزی و دو تساوی دست یافتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دیدار اول از مرحله چهارم رقابت‌های جام جهانی شطرنج در سوچی روسیه پیگیری شد و سه شطرنج باز ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

محمد امین طباطبایی ملی پوش شطرنج ایران در این رقابتها برابر شطرنج باز قدرتمند هندی با ریتینگ ۲۷۳۰ قرار گرفت و توانست به پیروزی برسد. پنتالا هری کریشنا سوپر استاد بزرگ هندی درحالی مقابل شطرنج باز ایران تسلیم شد که طباطبایی با ریتینگ ۲۶۱۳ در این رقابت ها شرکت کرده است. 

با این نتیجه طباطبایی برای راهیابی به جمع ۱۶ نفر برتر جام جهانی نیاز به کسب یک تساوی با مهره سیاه دارد تا افتخار جدیدی را به نام خود ثبت کند.

​پویا ایدنی دیگر شطرنج باز ایران با مهره سیاه مقابل کریشتف دودا ستاره سرشناس لهستانی قرار گرفت و توانست این حریف قدرتمند را متوقف کند. دودا با ریتینگ ۲۷۲۹ در جام جهانی حضور دارد و ایدنی هم دارای ریتینگ ۲۶۱۴ است. 

سارا خادم الشریعه بانوی اول شطرنج ایران هم در مرحله چهارم جام جهانی مقابل تان ژونئی به تساوی رسید. این تساوی درحالی برای نماینده ایران به دست آمد که خادم الشریعه دارای ریتینگ ۲۴۹۴ بوده و حریفش با ریتینگ ۲۵۱۱ در این مسابقات شرکت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала