ناوچه نیروی دریایی ایران وارد سن‌پترزبورگ شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ناوچه نیروی دریایی ایران وارد سن‌پترزبورگ شد
ناوچه نیروی دریایی ایران وارد سن‌پترزبورگ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
اشتراک
ناوچه‌های هند، پاکستان و ایران برای شرکت در رژه دریایی ارتش روسیه وارد سن پترزبورگ شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دریادار نیکولای اومنوف، فرمانده کل نیروی دریایی روسیه روز جمعه اعلام داشت که ناوچه‌های هند، پاکستان و ایران برای شرکت در رژه دریایی ارتش روسیه وارد سن پترزبورگ شدند.

حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در رژه دریایی ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در رژه دریایی ارتش روسیه

پیش از این، دریادار اومنوف اعلام داشته بود که چهار کشتی خارجی در رژه اصلی نظامی - دریایی در سن پترزبورگ شرکت خواهند نمود. فرمانده کل نیروی دریایی روسیه مشخص نکرده بود که این کشتی‌ها از کدام کشورها خواهند بود، اما خاطرنشان نموده بود که این کشتی‌ها از کشورهای "دوست" بوده و "به عنوان میهمان می‌آیند" و "مرز را نقض نمی‌کنند".

دپارتمان اطلاعات و ارتباطات جمعی وزارت دفاع روسیه به نقل از  دریادار اومنوف اعلام داشت: هر سه کشتی نیروهای دریایی خارجی برای شرکت در پنجمین رژه اصلی نظامی-دریایی شدند که ۲۵ ژوئیه در سن پترزبورگ و کرونشتات برگزار می‌شود، رسیدند. ناوچه‌ ناوگان نیروی دریایی پاکستان "ذوالفقار"، ناوگان نیروی دریایی هند "تبار"، ناوچه "سهند" نیروی دریایی ارتش ایران در روز رژه در مسیر بزرگ کرونشتات رژه می‌روند.

دریادار اومنوف معتقد است که مشارکت این کشتی‌ها در رژه دریایی ارتش روسیه موجب تقویت درک متقابل ملوانان روسیه، هند، پاکستان و ایران خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала