ماجرای منع پوشیدن و فروش مانتو طرح چهارخانه در مشهد چیست؟ +عکس

© Photo / IRNAماجرای منع پوشیدن و فروش مانتو طرح چهارخانه در مشهد چیست؟
ماجرای منع پوشیدن و فروش مانتو طرح چهارخانه در مشهد چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
اشتراک
اتحادیه پوشاک مشهد با انتشار یک عکس اعلام کرد فروش و استفاده از مانتو با طرح‌های چهارخانه ممنوع است.

به گزارش اسپوتنیک، ممنوعیت مانتوهای چهارخانه در مشهد در صفحات اجتماعی بازنشر می‌شود و به یکی از خبرهای جنجالی در فضای مجازی تبدیل شده است. این خبر به دنبال انتشار پیامی از سوی اتحادیه پوشاک مشهد حاشیه‌ساز شد.


صفحه مجازی اتحادیه پوشاک مشهد در پیامی نوشت: «بنا به دستور اداره اماکن، فروش هرگونه مانتو با طرح‌های فوق (چهارخانه) ممنوع بوده و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.»
که به دنبال آن، سرهنگ امیر حسینی، رئیس اداره اماکن مشهد با رد این مطلب گفت: «استفاده از مانتو چهارخانه هیچ ممنوعیتی ندارد، اما استفاده از مانتو با طرح چفیه که بار معنوی دارد، ممنوع است و با آن به شدت برخورد می‌شود. و در همین راستا به یک واحد صنفی که از این نوع مانتو استفاده کرده بود، تذکر داده شد.»


کاربران ضمن ابراز تاسف از چنین دغدغه‌های سطحی در جامعه ایران عنوان می‌کنند چگونه همان مدل پارچه‌ای را که مردان استفاده می‌کنند اگر زنان استفاده کنند موجب گسترش فساد می‌شود؟! چفيه را گردن می‌اندازند و مانتو با طرح چيفه را تن می‌كنند چرا بايد يكی آزاد و ديگری ممنوع باشد؟! آیا بهتر نیست به جای وضع چنین قوانین مضحکی جلو گرانی‌ها گرفته شود؟!

View this post on Instagram

A post shared by meysam.sh60 (@aqamolk)


کاربران با کنایه عنوان می‌کنند اگر چنین است چادر هم مقدس است پس لطفا کسی سرش نکند؛ پرچم ایران مقدس است لطفا ورزشکاران لباس با طرح پرچم نپوشند و مهمتر از همه کشت‌‌گیران عزیز المپیک رفته پرچم مقدس را دور تن خسته و عرقی خود نپیچند. این کاربران به شدت با اجرای طرح ممنوعیت مانتوهای چهارخانه مخالف هستند و امیدوارند کمتر در ایران به چنین مواردی که مشکلی از مشکلات مردم حل نمی‌کند بها داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала