جنگل‌های هیرکانی استان گلستان گرفتار در کام آتش‌ + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / آتش سوزی در جنگل های استان گلستان در ایران
آتش سوزی در جنگل های استان گلستان در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
آتش اکنون در محدوده‌ای به نام بش‌اویلی و صادق‌آباد همچنان در حال پیشروی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، حوالی ساعت 12 ظهر امروز آتش از زمین زراعی حاشیه جنگل در روستای "گوگل" این شهرستان به عرصه‌های جنگلی سرایت کرد و با توجه به وزش شدید باد و گرمای 42 درجه‌ای هوا آتش به سرعت زبانه کشید و گسترش پیدا کرد.

آتش اکنون در محدوده‌ای به نام بش‌اویلی و صادق‌آباد همچنان در حال پیشروی است و با اینکه نیروهای مردمی و منابع طبیعی از همان ساعات اولیه به منطقه اعزام شدند، اما نتوانستند آتش را مهار کنند.

گرمای هوا در 2-3 روز اخیر و کاهش شدید رطوبت هوا، عرصه‌های جنگلی را مستعد بروز حریق کرده ‌و متأسفانه آتش‌زدن کاه و کلش گیاهان در اراضی زراعی حاشیه جنگل برای کشت دوم از سوی برخی کشاورزان، آتش را به جان جنگل‌های هیرکانی انداخته است.

​عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان در این باره اظهار داشت: «11 گروه منابع‌طبیعی و مردمی با همه تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند اما آتش در منطقه صعب‌العبور بوده و دسترسی به آن بسیار سخت است. تاکنون خبری از حضور بالگرد نشده است.

آتش همچنان در حال پیشروی است و با توجه به سخت گذر بودن منطقه و وزش باد گرم اطفای آن با مشکل مواجه شده است. سطح وسیعی از جنگل‌های منطقه در آتش می‌سوزد هرچند مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تأکید کرده آتش‌سوزی بیشتر در کف جنگل است اما برخی تصاویر و فیلم‌های منتشر شده نشان از سوختن درختان سبز و جوان در این حریق حکایت دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала