احداث دیوار بتنی در مرز ایران و ترکیه

© AFP 2023 / Herika Martinezاحداث دیوار بتنی در مرز ترکیه و ایران
احداث دیوار بتنی در مرز ترکیه و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
ترکیه برای مقابله با ورود مهاجران غیر قانونی، قاچاق کالا و مبارزه با تروریسم در حال نصب یک دیوار بزرگ بتنی ۶۳ کیلومتری در مرز خود با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، امنیت مرز استان وان ترکیه با ایران که به طور شبانه‌روزی توسط پایگاه‌‌های نظامی، پاسگاه‌ها و گشت‌های نیروهای امنیتی در منطقه تامین می‌شود، اکنون با احداث دیوار بتنی مدولار به طول 63 کیلومتری تقویت خواهد شد.

 دریاچه ای در ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2020
تعداد قربانیان قایق غرق شده در مرز ترکیه و ایران به 40 نفر رسید

هدف از احداث این دیوار بتنی، افزایش سطح امنیت مرزی در راستای مبارزه با تروریسم، قاچاق کالا و مهاجرت غیرقانونی بوده و روند ساخت آن همچنان ادامه دارد.

بنابراین نصب 3 کیلومتر از کل این دیوار بتنی به اتمام رسید و 110 کیلومتر خندق حفر و 76 تک بلوکی ساخته شد.

فعالیت‌های ساخت و نصب دیوار بتنی مدولار و برج‌های هوشمند که در مرز شهرستان چالدیران وان با ایران آغاز شده و تا شهرستان دوغوبایزید استان آغری و شهرستان یوکسک‌اوای استان حکاری امتداد می یابد، ادامه دارد.

طول بلوک‌های این دیوار 2.80 متر و ارتفاع آنها 3 متر است. همچنین وزن آنها نیز 7 تن نیز است.

یوسف دورانی دینچ، فرماندار شهرستان چالدیران اظهار داشت: نیروهای امنیتی ترکیه برای تامین امنیت مرز فداکارانه تلاش می‌کنند.

دینچ با بیان اینکه با اتمام دیوار امنیتی، مرز ترکیه با ایران امن‌تر خواهد بود، گفت: «فعالیت‌های مدولار تولید دیوار بتونی ما که امسال در چارچوب پروژه سیستم‌های امنیت مرزی اضطراری آغاز کردیم، در بخش 63.1 کیلومتری خط شمال شرقی مرز استان وان ما با ایران ادامه دارد. کارها در 3 مرحله انجام می‌شود. از یک طرف، یک جاده امنیتی در حال ساخت است. همچنین رویه‌های اداری ما در خصوص فعالیت‌ها برای حفر خندق به منظور جلوگیری از انواع قاچاق، به‌ویژه تروریسم، مهاجرت غیرقانونی، تامین امنیت مرزی و تامین آرامش شهروندان و ساخت برج‌های نوری تولید شده توسط شرکت صنایع دفاعی آسلسان ترکیه به صورت قاطعانه ادامه دارد».

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به ورود افرادی که به دلیل جنگ داخلی و مشکلات اقتصادی در کشورهای خود هر از چند گاهی از طریق ایران به مرز ترکیه می‌آیند، اجازه نمی‌دهند، گفت: «مهاجرت غیرقانونی به دلیل آشفتگی داخلی در افغانستان و ناپایداری برخی کشورها در کشور ما نیز بازتاب دارد. در این راستا جهت تامین امنیت مرزهای‌مان به‌ویژه نیروهای مسلح‌مان بسیار تلاش می‌کنند. در این زمینه اراده قاطع داریم. درباره مهاجران غیرقانونی مراحل لازم را طی می‌کنیم و برای استرداد آنها به کشورهای خود آنها را به مراکز استراد منتقل می‌کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала