وضعیت بحرانی تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی در تهران

© Photo / IRNAوضعیت بحرانی تخت های بیمارستانی در تهران
وضعیت بحرانی تخت های بیمارستانی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
اشتراک
اپراتور سامانه 6070 که راهنمایی بستری بیماران کرونایی است می گوید: بیمار را در اورژانس هر بیمارستانی که هستید، نگهدارید. تحت هیچ شرایطی بیمار را خارج نکنید و بگویید بیمارمان را از اینجا نمی‌بریم تا همانجا کاری برایش کنند و تعیین تکلیف شود. چون سراسر استان تهران را هم بگردید یک تخت خالی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تجارت‌نیوز، از صف‌های شلوغ واکسن کرونا به صف شلوغ بیماران کرونایی برای تخت خالی بیمارستان رسیده‌ایم! محوطه اورژانس بیمارستان میلاد تهران پر است. یکی روی تخت برانکارد است و آن یکی روی ویلچر. همه در صف انتظار هستند تا نوبتشان شود، پذیرش شوند و بلکه به بخش بروند.

زمان انتظار مشخص نیست. شانس با بعضی یار است و یکی دو ساعت منتظر می‌مانند اما برای برخی این زمان به چند ساعت می‌رسد. چند ساعت انتظار برای بیمارانی که توان ایستادن هم ندارند!

تخت خالی پیدا نمی‌شود، فوتی‌های کرونا به بیش از 250 نفر در روز و مجموع مبتلایان هم به بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است. اما وزیر بهداشت ایران می‌گوید از کشورهای دیگر نامه‌هایی دریافت کرده که شما چطور اینگونه کرونا را مدیریت کرده‌اید!

فقط بیمارستان میلاد نیست که تخت خالی ندارد. مسئول پذیرش بیمارستان نیکان می‌گوید حتی یکی تخت خالی هم نداریم و مشخص نیست تا کی تخت‌ها پر باشند. البته یکی از همراهان بیماران می‌گوید: «امروز بیمارستان …. بودم و اصرار زیادی کردم که بیمارمان را بستری کنند. گفتند تخت خالی نداریم. اما یکی از مسئولان پذیرش گفت 30 میلیون تومان بده تا تخت خالی برایت جور کنم.»

تصاویر ماهواره ای نشان از خوشگذارنی کیم جونگ اون در بحبوبه کرونا می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
تصاویر ماهواره ای نشان از خوشگذرانی کیم جونگ اون در بحبوبه کرونا می دهد

مسئول پذیرش بیمارستان آپادانا هم کوتاه می‌گوید: «متاسفیم، تخت خالی نداریم.» اپراتور بیمارستان امام خمینی با صدای نگران می‌گوید: «اوضاع خراب است. تخت خالی نداریم. امروز 200 نفر زنگ زدند برای تخت خالی ولی نداریم. با 6070 تماس بگیرید ببینید جای خالی در تهران هست یا نه!»

سامانه 6070 سامانه راهنمایی بستری بیماران کرونایی است. سامانه‌ای که اعلام می‌کند کدام بیمارستان تخت خالی دارد و  به عبارتی برای بیماران جایابی می‌کند. اما حرف‌های اپراتور 6070 هم امیدوارکننده نیست و اوج بحران را نشان می‌دهد. او می‌گوید: «بیمار را در اورژانس هر بیمارستانی که هستید، نگهدارید. تحت هیچ شرایطی بیمار را خارج نکنید و بگویید بیمارمان را از اینجا نمی‌بریم تا همانجا کاری برایش کنند و تعیین تکلیف شود. چون سراسر استان تهران را هم بگردید یک تخت خالی نیست.»

رکورد روزانه مبتلایان به کرونا در ایران شکسته شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
رکورد روزانه مبتلایان به کرونا در ایران شکسته شد

اپراتور 6070 هم انگار نگران است. دوباره تاکید می‌کند: «اگر بیمارتان را از اورژانس بیرون بیاورید دیگر نمی‌توان برایش کاری کرد. حتی نمی‌توانید او را دوباره به اورژانس ببرید.» و چندین بار تاکید می‌کند بیمار را خارج نکنید. اصلا تخت خالی نیست.

اینجا تهران است، پایتخت کشور. تعداد بیمارستان‌ها و امکاناتش قطعا از دیگر شهرها و استا‌ن‌ها بیشتر است. اما این همه امکانات هم، جوابگوی موج جدید بیماری نیست. چه برسد به سیستان و بلوچستان و هرمزگان و دیگر شهرهایی که نه امکانات چندانی دارند و نه بیمارستان‌های متعددی.

تخت خالی نیست. واکسیناسیون عمومی هم هنوز به کندی پیش می‌رود. با واردات قطره‌چکانی واکسن و البته سهمیه‌های خارج از نوبت برخی سازمان‌ها هنوز سالمندان هم واکسینه نشده‌اند. از 60 میلیون نفری که باید در ایران واکسن کرونا بزنند فقط دو میلیون و 315 هزار نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند. 58 میلیون نفر دیگر باقیمانده!

با این حال وزیر بهداشت ایران تاکید دارد که مدیریت کرونایی تیم او خوب بوده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала