حریرچی: ویروس دلتا در کشور جولان می دهد

© Photo / IRNAدکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ایران
دکتر ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
اشتراک
معاون کل وزارت بهداشت ایران اذعان کرد: متأسفانه میزان تحرک و تماس‌ های ما با یکدیگر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ایران، در برنامه تیتر شب گذشته شبکه خبر ایران، با بیان اینکه تمام نشانه‌ های اوج گیری کرونا در پیک پنجم وجود دارد، بیان داشت: برای نخستین بار در تعداد موارد سرپایی رکورد زدیم و روز گذشته ۲۷ هزار و ۴۴۴ مورد ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و ۳ هزار و ۳۶ بستری جدید داشتیم.

 فست فود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
غذاهای قبل و بعد از واکسیناسیون کرونا

وی افزود: خاصیت اصلی ویروس دلتا سرایت پذیری بیشتر است به همین دلیل بدون تردید در تمام استان‌ های کشور وجود دارد و در حال چرخش است.

حریرچی نسبت به وضعیت رعایت پروتکل‌ های بهداشتی پس از ۱۷ ماه درگیر بودن با کرونا گفت: متأسفانه میزان تحرک و تماس‌ های ما با یکدیگر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت ایران خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات فوق‌ العاده و خیر کننده در زمینه واردات و تأمین واکسن کرونا، ولی مردم انتظار داشتند که در این چند ماه اخیر واکسیناسیون گسترده‌ تری صورت بگیرد که متأسفانه موفق نشدیم و فارغ از اینکه چه میزان قصور و تقصیر وجود دارد و چه میزان قصور و تقصیر متوجه چه کسانی است، از اینکه نتوانستیم به وعده‌ های داده شده درباره واکسیناسیون وسیع‌ تر عمل کنیم از مردم عذرخواهی می‌ کنم.

حریرچی گفت: تجهیز بیمارستان‌ ها و تجربه کادر درمان باعث شده شدت بیماری در پیک پنجم کمتر باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала