روسیه موشک هایپرسونیک "زیرکن" را با موفقیت آزمایش کرد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه موشک هایپرسونیک "زیرکن" را با موفقیت آزمایش کرد
روسیه موشک هایپرسونیک زیرکن را با موفقیت آزمایش کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
این موشک بالدار از دریای سفید به سمت ساحل دریای بارنتز پرتاب شد. زیرکُن به زودی به همراه سایر سلاح های جدید روسی در حالت آماده باش قرار می گیرد.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه له فیکارو چاپ فرانسه می نویسد: روسیه روز دوشنبه اعلام كرد كه موشک كروز جدید مافوق صوت زیركن خود را با موفقیت آزمایش كرده است. این سلاح بخشی از زرادخانه تسلیحات روسی است و سابقه ای در جهان ندارد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: ناو هواپیمابر "دریاسالار گورشکوف" یک موشک هایپرسونیک "زیرکن" را از دریای سفید به سمت یک هدف زمینی واقع در ساحل دریای بارنتز پرتاب کرد. این موشک با سرعت 7 ماخ پرواز کرد و "با موفقیت به هدفی واقع در فاصله 350 کیلومتری اصابت کرد."  

"یک حادثه بزرگ" برای روسیه

اولین پرتاب رسمی موشک زیرکن به اکتبر سال 2020 برمی گردد، زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از آن بعنوان یک رویداد بزرگ برای کل کشور استقبال کرد. از آن زمان تا کنون ، حداقل دو آزمایش دیگر ، هر بار از ناو هواپیمابر دریاسالار گورشکوف ، انجام شده است.

 جنگنده جدید نسل پنجم در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
گزارش و تحلیل
نگرانی آمریکا این است که در روسیه یک جنگنده نامرئی نسل 5 ظاهر شده است

در شرایط تنش با کشورهای غربی ، روسیه در سال های اخیر تعداد اظهارات در مورد ایجاد سلاح های جدید را که ولادیمیر پوتین آنها را "شکست ناپذیر" خواند ، چند برابر کرده است.

موشک های مافوق صوت نسل جدید

زیرکن یکی از آنهاست. با حداکثر برد پرواز حدود 1000 کیلومتر، این سلاح  برای تجهیز کشتی های سطحی و زیردریایی ناوگان روسیه طراحی شده است.

از میان انواع دیگر سلاح ها، میتوان موشک مافوق صوت "کینژال" برای نیروی هوایی یا موشک دارای دستگاه هسته ای "بوروستنیک" نام  برد. اولین موشک های هایپرسونیک نسل جدید "آوانگارد" ، با سرعت بالا تا 27 ماخ و توانایی  تغییر مسیر و ارتفاع ،  در دسامبر 2019  وارد نیروی مسلح روسیه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала