آمازون، بدافزار اسرائیلی را مسدود کرد

© AFP 2023 / LEON NEALآمازون
آمازون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
سرویس (AWS) آمازون تصمیم گرفت حساب کاربری مرتبط با نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus)، توسط شرکت اسراییلی NSO Group را مسدود کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه « Vice»، سرویس (AWS) Amazon Web Services آمازون تصمیم گرفت حساب کاربری مرتبط با نرم‌افزارجاسوسی پگاسوس (Pegasus)، توسط شرکت اسراییلی NSO Group را مسدود کند.

از بدافزار اسرائیلی برای ردیابی فعالان، خبرنگاران و مخالفان سیاسی در سراسر جهان استفاده شده است. مطابق با اطلاعات رسانه ها از بدافزار جاسوسی شرکت اسرائیلی « ان اس او گروپ» برای ردیابی جنایتکاران و تروریست ها و هک داده های دست‌کم 37 گوشی خبرنگاران، مدافعان حقوق شر، تاجران و بازرگانان از کشورهای مختلف جهان استفاده شده است.

بچه های خندان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
ترفندهای جاسوسی برای تربیت کودکان در آمریکا

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که حداقل گوشی 67 نفر مورد حمله هکری قرار گرفته است. نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس (Pegasus)، توسط شرکت اسراییلی NSO Group  طراحی شده‌است. این نرم‌افزار برای ردیابی افراد توسط ارتش، سازمان‌های اطلاعاتی و مقامات اجرایی استفاده می‌شود.

پیشتر حزب مرتس شریک در ائتلاف حاکم اسرائیل گفته است از وزیر جنگ بابت صادرات برنامه‌ جاسوسی اسرائیل که گزارش‌های رسانه‌ای آن را به هک تلفن‌های همراه خبرنگاران و فعالان حقوقی در سراسر جهان مرتبط می‌کنند، سوال خواهد کرد.

نتایج تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل خبرنگاران و گزارش ۱۷ سازمان رسانه‌ای نشان‌ داد که از نرم‌افزار جاسوسی بر پایه نظامی برای هک تلفن‌های هوشمند ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اجتماعی استفاده شده‌ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала