پیام رهبر ایران در آستانه عید قربان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
رهبر ایران: دفع شیاطین قدرتطلب درهمه جا ممکنست.

به گزارش اسپوتنیک، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در توییتر نوشت: امسال، حج بیت‌الله در دسترس نیست ولی توجه به رب‌البیت دردسترس است. حضور در عرفات میسر نیست اما دعای عرفه میسر است. رَمی شیطان در منا ممکن نیست اما دفع شیاطین قدرتطلب درهمه جا ممکنست.

حضور بدنها گرد کعبه فراهم نیست اما حضور یکپارچه دلها بر گرد قرآن وظیفه همیشگی است.

​گفتنی است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا  با اشاره به اعیاد پیش رو عید قربان، عید غدیر خم و ایام عرفه و در نهایت ماه محرم اظهار داشت که مقرر شد همان پروتکل هایی که سال قبل بوده، امسال هم به صورت جدی رعایت و عملیاتی گردد همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و حکم قانون را دارد؛  همه باید تابع باشیم و رعایت کنیم و البته در ستاد و قرارگاه تلاش مان بر این است که ظرفیت های  مناسبی که اطمینان بخش برای برگزاری مراسم ها و مناسک باشد، ایجاد کنیم.

افزون بر آن، دکتر مهدی سلوکانه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد: « طبق هماهنگی با انجمن صنفی واحدهای بسته‌بندی مقرر شد ضمن عرضه گوشت بسته‌بندی شده با برچسب مخصوص عیدقربان در تمامی فروشگاه‌های زنجیره ای، سفارشات به صورت اینترنتی و با برچسب مخصوص عید نیز عرضه شود.

همچنین براساس هماهنگی با انجمن صنفی قصابی‌های تهران مقرر شد با نصب بنر و اطلاع رسانی مورد نظر، ضمن ارائه گوشت قربانی با برچسب مربوطه رعایت اصول بهداشتی ناشی از کرونا را نیز مدنظر قرار دهند.

اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عید قربان با ۷۰ اکیپ سیار، ۲۸ اکیپ ثابت، ۷۹ نفر دامپزشک، ۶۹ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به هم استانی ها است. ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چراکه این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала