فراخوان حماس و جهاد اسلامی برای حضور گسترده در مسجدالاقصی

© AFP 2023 / Thomas Coexفراخوان حماس و جهاد اسلامی برای حضور گسترده در مسجدالاقصی
فراخوان حماس و جهاد اسلامی برای حضور گسترده در مسجدالاقصی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
اشتراک
دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین، خواستار حضور گسترده و تحصن در محوطه‌ های مسجدالاقصی و مقابله با اقدامات شهرک‌ نشینان و نیروهای اسرائیلی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت المیادین، محمد حماده سخنگوی جنبش حماس، خواستار خیزش ملت فلسطین به سمت قدس، حضور در محوطه‌ های مسجد الاقصی و نگهبانی در بخش قدیمی شهر قدس و اعتکاف در داخل این مسجد در آستانه عید سعید قربان شد.

جاسوسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
چرا عربستان و اسرائیل با هم همکاری جاسوسی داشتند؟

حماده در ادامه خاطرنشان کرد: رها کردن عنان و افسار شهرک‌ نشینان اشغالگر، بیانگر سلطه‌ گری و سیطره آنها بر این مسجد نیست، بلکه نشان دهنده عجز و نقص اشغالگران به ویژه پس از رویارویی ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه است.

در همین راستا، طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن اشاره به آنچه صبح امروز (یکشنبه) در مسجدالاقصی رخ داد، تاکید کرد: آنچه اکنون در مسجد الاقصی رخ می‌دهد، به مثابه تروریسم و تجاوزی است که همه اعراب و مسلمانان جهان را هدف قرار می‌ دهد.

طارق سلمی همچنین تصریح کرد: در زمانی که دشمن صهیونیست با تعرض به یکی از مقدس‌ ترین مقدسات مسلمانان، اهداف خصمانه خود را نشان می‌دهد، حکام برخی کشورهای عربی به عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی پافشاری می‌ کنند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی از فلسطینیان در قدس و در تمامی شهرهای داخل اسرائیل خواست تا به سمت مسجد الاقصی بیایند و با شهرک‌ نشینان و سربازان اسرائیلی مقابله کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала