نشنال اینترست: آمریکا در زمینه تولید سلاح های هایپرسونیک از روسیه عقب است

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر عقب ماندگی "ناامیدکننده" آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک
عقب ماندگی ناامیدکننده آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
اشتراک
مجله آمریکایی "نشنال اینترست" National National) The) با استناد به گزارش تهیه شده توسط سرویس تحقیقات کنگره ایالات متحده می نویسد: بعید به نظر می رسد در سالهای آینده ایالات متحده آمریکا بتواند عقب ماندگی خود در زمینه سلاح های هایپرسونیک (ابرصوتی) از روسیه و چین را کاهش دهد که این امر می تواند در آینده منجر به خطرات بالقوه برای آمریکا شود.

به گزارش اسپوتنیک، در این سند آمده است که مسکو و پکن در حال تولید سلاح های استراتژیک هایپرسونیک هستند ،در حالی که ایالات متحده عمدتا روی سلاح های تاکتیکی کار می کند. براساس این گزارش، ساخت سلاح های استراتژیک بسیار دشوارتر از ساخت سلاح های تاکتیکی است و بنابراین ایالات متحده مجبور است بودجه برنامه های ابرصوتی را افزایش دهد تا فاصله خوبا توانایی های فعلی دشمنان بالقوه د را کاهش دهد.

فوربس: ملکه الیزابت و موشک های هایپرسونیک ضد کشتی روسی در مدیترانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
گزارش و تحلیل
فوربس: "ملکه الیزابت" و موشک های هایپرسونیک ضد کشتی روسی در مدیترانه

طبق گزارش سرویس تحقیقات کنگره، متخصصان آمریکایی باید شرایط استفاده از سلاح های هایپرسونیک و عواقب چنین اقداماتی را مشخص کنند. طوری که در سند ذکر شده چنین رویکردی تعیین پارامترهای بهینه بودجه برنامه های مربوطه را ممکن می سازد.

بر اساس این سند، ایالات متحده در حال حاضر هیچ وسیله ای برای مقابله با تهدیدهای هایپرسونیک روسیه و چین ندارد.

در ماه ژوئن آژانس دفاع موشکی ایالات متحده انیمیشنی درباره چگونگی شناسایی، ردیابی و رهگیری سامانه موشکی ابر صوتی در حال پرواز دشمن ارائه کرد.

نشریه The Drive در ماه آوریل  گزارش داد که نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد مدل Block IB از موشک ضد بالستیک Standard Missile 6 (SM-6)  را آزمایش کند که به طور بالقوه می تواند "قاتل" موشک روسی "آوانگارد" (Avangard) شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала