روحانی: تاکنون بیش از ۷ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: تاکنون بیش از ۷ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است
روحانی: تاکنون بیش از ۷ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران اعلام کرد تا کنون بیش از ۷ میلیون دُز واکسن در این کشور تزریق شده و دو میلیون دُز دیگر هم توزیع شده است که اینها هم به تدریج تزریق خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۷ ماه از ورود ویروس کرونا در کشور و فعال شدن آن می‌گذرد. این ویروس به شکل‌های مختلف ظاهر شده است. اول به صورت ویروس ووهانی، بعد به صورت ویروس انگلیسی و اخیرا به صورت ویروس هندی وارد شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت : ویروس کرونا در این ۱۷ ماه فشار زیادی بر مردم و جامعه وارد کرد. غیر از بحث سلامت مردم، آثار روانی که این ویروس در جامعه داشت، چالش‌ها و خسارت های فراوان اقتصادی و فرهنگی بر ما وارد کرد. در زمینه معیشت و خدمات مردم و در برخی مشاغل مانند حمل و نقل و گردشگری  و در زمینه ورزشی و اماکن ورزشی دچار خسارت شدیم.

ورود محموله یک میلیون و ۱۴۰ هزار دُزی واکسن کرونا به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
ورود محموله یک میلیون و ۱۴۰ هزار دُزی واکسن کرونا به ایران

 وی اضافه کرد: علاوه بر این در آموزش از شرایط ایده آل فاصله گرفتیم. گرچه آموزش در فضای مجازی بود اما به هر حال هم در دبستان و دبیرستان و دانشگاه مقداری از مساله آموزش فاصله گرفتیم

رییس دولت ایران اطلاع داد : به طور متوسط در کشور ۴۸ درصد به پروتکل عمل می‌شود که این رقم خیلی پایین است. توقع این است پروتکل ۸۵ درصدی ۹۰ درصدی در کشور عمل شود.

 روحانی یادآورشد: واکسن را هر چه بیشتر وارد کنیم می‌تواند موثر باشد. بیش از ۷ میلیون واکسن تزریق شده دو میلیون دیگر هم توزیع شده است که اینها هم به تدریج تزریق خواهد شد.

رئیس جمهور ایران ی با بیان اینکه در این هفته شش الی هفت میلیون دز دیگر وارد این کشور می‌شود، گفت: در مرداد ماه مقداری تولید دز داخلی هم می‌توانیم استاده کنیم. بدین ترتیب در یکی دو هفته‌ آینده حدود ده میلیون دز در دسترس داشته و تزریق کنیم و اگر در اختیار باشد تزریق آن هم در ظرف دو سه هفته می‌تواند انجام شود و انشاءالله وعده‌ای که به مردم دادیم که تا پایان این دولت افراد ۶۵ سال به بالا و آنهایی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند از واکسن استفاده کنند، این کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون حتی در برخی از استان‌ها ۶۰ سال‌ به بالا و در برخی از استان‌ها ۵۰ سال به بالا هم از واکسن استفاده می‌کنند، در برخی از نقاط مرزی و جزایر حتی بیشتر از ۱۸ سال به بالا هم از واکسن استفاده می‌کنند.

وی بیان اینکه تزریق واکسن نباید عاملی باشد که مردم فکر کنند پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند، اظهار کرد: اگر ۲ دز واکسن تزریق شود، در کاهش مرگ و میر بسیار موثر است اما اینچنین نیست که حتما جلوی ابتلا را بگیرد. برای اینکه این ویروس مرتب جهش پیدا می‌کند، ابتلا و مشکل خواهد بود و ما حتماً باید از وسایل بهداشتی استفاده کرده و پروتکل‌ها را مراعات کنیم.

روحانی در پایان اظهار داشت: زمان مصونیت از این ویروس زمانی است که کل مردم جهان بتوانند از واکسن استفاده کنند که چون تا آن زمان فاصله زیادی است باید خود را برای زندگی طولانی مدت در شرایط کرونایی و اجرای همه پروتکل‌ها آماده کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала