افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران

CC BY 4.0 / IRNA / علیرضا زالی
علیرضا زالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
اشتراک
زالی: در حال حاضر ۸۰ مرکز تجمیعی در تهران مسئولیت واکسیناسیون کرونا را بر عهده دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا روز 17 ژوئیه ( شنبه) اظهار داشت که در روزهای گذشته ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران فعال شد و در روزهای آینده هم چند مرکز در مناطق دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر ۸۰ مرکز تجمیعی در تهران مسئولیت واکسیناسیون کرونا را بر عهده دارند و مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

ورود محموله یک میلیون و ۱۴۰ هزار دُزی واکسن کرونا به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
ورود محموله یک میلیون و ۱۴۰ هزار دُزی واکسن کرونا به ایران

واکسینه کردن افراد بر اساس گروه های سنی اعلام شده در تهران در حال انجام است. علاوه بر آنان، تزریق واکسن به بخشی از جاماندگان بالای ۷۰ سال و بخشی از کادر پزشکی توامان انجام می شود. زمان تزریق دوم واکسن برخی از همکاران بهداشتی، درمانی نیز فرارسیده و این کار در حال انجام است.

در استان تهران حدود ۴۰۰ هزار نفر در گروه سنی بالای ۶۰ سال قرار دارند که بخش اعظم آنها در گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال هستند. شهروندان برای دریافت واکسن باید در سامانه سلامت ثبت نام کنند و بر اساس مکانیسم نوبت دهی الکترونیکی در مراکز تجمیعی حضور یابند. رعایت نکردن این موضوع می تواند، سبب ازدحام این مراکز شود، به همین دلیل از مردم تقاضا داریم بر اساس نوبت دهی الکترونیکی در مراکز حضور پیدا کنند».

گفتنی است تاکنون پنج میلیون و ۶۸۸ هزار و ۴۵۲ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۸۱۱ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به هفت میلیون و ۹۳۸ هزار و ۲۶۳ دز رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала