تظاهرات در اهواز + ویدئو

© Photo / Morteza Jaberianاهواز
اهواز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
تظاهرات مردم حمیدیه اهواز در اعتراض به قطعی آب و خشکاندن رودها و تالابها و‌ تلف شدن محصولات کشاورزی برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی، عکس و فیلم تظاهرات مردم در اهواز منتشر شده است. استان خوزستان در روزهای اخیر با همزمانی افزایش گرما و قطعی برق و آب شرب و کشاورزی مردم شرایط بسیار طاقت‌فرسایی را پشت سر می‌گذارد که باعث تجمع اعتراضی بسیاری از مردم عادی و فعالان زیست‌محیطی در مراکز دولتی شده است.

در این روزها، صدها تن از روستاییان اهوازی، علیه سیاست‌های سدسازی بی‌رویه که به خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ممنوعیت کشاورزی، مردن احشام و آبزیان و قطع روزی مردم این روستاها منجر شده است، روبروی ساختمان استانداری تجمع کردند.

در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهای از تجمع شهروندان عرب مقابل استانداری منتشر شده است که نسبت به «بستن دریچه سدها» و قطع عمدی جریان آب رودخانه‌ها اعتراض می‌کنند.

در روزهای اخیر اهالی «روستای مراونه» در شمال غرب اهواز نسبت به قطع حقابه کشاورزی خود اعتراض کرده و با حضور در ادارات دولتی از جمله سازمان آب خوزستان خواستار رسیدگی به مشکل خود شده بودند.

روستای مراونه و ده‌ها روستای همجوار آن در نزدیکی زمین‌های طرح نیشکر موسوم به «شرکت نیشکر دهخدا» قرار دارند که برخلاف قطع حقابه کشاورزی روستاییان، آب این طرح دولتی به وفور تامین می‌شود.

​تالاب هور العظیم که در جنوب غرب اهواز در مرز میان ایران و عراق واقع شده است به دلیل سدسازی بر روی رودخانه کرخه و تقسیم‌بندی این اکوسیستم به بخش‌های مجزا با هدف حفر و استخراج نفت عملا شوره‌زار شده و به کانون تولید ریزگرد تبدیل شده است.

​تظاهرات مردم شهرستان حميديه درغرب شهراهواز دراعتراض به بى آبي وقطع آب وانتقال آن به شهرهاى مركزى ايران سرایت کرده است. شعار جمعیت:خواستند مارا به ذلت وخوارى وا دارند اما ذلت را نمى پذيريم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала