توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین
توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به مناسبت بیستمین سالگرد امضای پیمان حسن همجواری ، دوستی و همکاری روسیه و چین اظهار داشت مسکو و پکن با موفقیت در حال توسعه همکاری های نظامی هستند و روابط روسیه و چین به اوج بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله لاوروف ، منتشر شده توسط روزنامه "راسیسکایا گازتا" Rossiyskaya Gazeta)) و روزنامه چینی "ژنمین ژیبائو"  اشاره شده است که روابط روسیه و چین به الگویی از همکاری بین دولتی در قرن 21 تبدیل شده است.

پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است

وزیر امور خارجه روسیه نوشت : "در حال، امروز ما ضمن حرکت در مسیر برنامه ریزی شده در حال گفتگو در مورد یک مشارکت جامع و تعامل استراتژیک هستیم که وارد دوره جدیدی می شود."

لاوروف در مقاله خود در مورد همکاری نظامی روسیه و چین یادآوری کرد که طرفین به طور منظم رزمایش های مشترک فرماندهی و ستادی، ضد تروریستی و دریایی انجام می دهند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: "این تعامل با استفاده از قالب های جدید از جمله گشت های مشترک هوایی توسط هواپیماهای دوربرد در منطقه آسیا و اقیانوسیه غنی تر می شود."

به نوشته لاوروف ، اتحاد روسیه و چین کاملتر از اتحادهای کلاسیک نظامی-سیاسی دوران جنگ سرد است. تعامل بین مسکو و پکن بر خلاف این اتحادیه ها با محدودیت های ایدئولوژیک روبرو نبوده،  براساس برابر حقوقی استوار شده ، علیه کشورهای ثالث نیست و در برابر تأثیر عوامل خارجی مقاوم است.

معاهده روسیه و چین در مورد حسن همجواری ، دوستی و همکاری در 16 ژوئیه 2001 توسط رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر پوتین و جیانگ زمین، رئیس جمهور وقت چین امضا شد. در پایان ماه ژوئن ، به دنبال یک کنفرانس ویدیویی بین پوتین و شی جین پینگ رئیس جمهور چین ، تصمیم بر این شد که این توافق نامه برای 5 سال دیگر تمدید شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала