بایدن: آمریکا در حال بررسی امکان کمک رسانی به کوبا است

© AP Photo / Evan Vucciبایدن: آمریکا در حال بررسی امکان کمک رسانی به کوبا است
بایدن: آمریکا در حال بررسی امکان کمک رسانی  به کوبا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت که ممکن است ایالات متحده در صورت انفعال مقامات کوبا تدابیر مختلفی را برای كمک رسانی به این کشور مورد بررسی قرار دهد .

به گزارش اسپوتنیک، بایدن پس از گفتگو با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان  به خبرنگاران گفت: "ما در حال بررسی تعدادی از امکانات برای کمک رسانی به مردم کوبا هستیم."

مسکو، واشنگتن را به عدم دخالت در امور داخلی کوبا فراخواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
مسکو، واشنگتن را به عدم دخالت در امور داخلی کوبا فراخواند

رئیس جمهور آمریكا خاطرنشان کرد که صحبت در مورد احیای امکان انتقال پول به کوبا است. بایدن گفت: "من اکنون این کار را انجام  نخواهم داد زیرا احتمال زیادی وجود دارد که رژیم کوبا این حواله های پولی یا بخشی از آنها را مصادره کند."

به گفته بایدن، اگر آمریکا می توانست واکسن به کوبا دهد اما اگر اطمینان داشته باشد كه توزیع آن تحت كنترل سازمان های بین المللی قرار داشته و مردم عادی به واکسن ارسالی دسترسی خواهند داشت،

رئیس جمهور آمریكا افزود: "ما در حال بررسی این موضوع هستیم كه آیا برای احیای دسترسی به اینترنت در کوبا از امکانات تکنولوژیک برخوردار هستیم".

اعتراضات در کوبا از یکشنبه 11 ژوئیه آغاز شد. هزاران نفر که خواستار "برگزاری انتخابات آزاد" و حل مشکلات اجتماعی بودند، در آنها شرکت کردند.

حامیان دولت فعلی  کوبا پس از فراخوان رئیس جمهور برای بیرون آمدن به خیابان ها و مقاومت در برابر تحریکات، راهپیمایی های خود را در شهرهای این کشور برگزار کردند. مقامات کوبا گفتند که ایالات متحده در پشت اعتراضات است اما واشنگتن این سخنان را رد کرده  و آنها را "یک اشتباه جدی" خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала