واکنش تند همتی به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش تند همتی به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور ایران
واکنش تند همتی به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
عبدالناصر همتی به اظهارات معاون اول رئیس جمهور ایران درباره علت کنار گذاشتن وی از سمت ریاست بانک مرکزی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران در واکنش به سخنان روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران در اینستاگرام نوشت: معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در سخنانی در بانک مرکزی کنار گذاشتن اینجانب را به خاطر آنچه که اشتغال بنده به کار دیگر بود، اعلام کرد و نیز گفتند: امروز حجم ذخایر ارزی اسکناس و طلای بانک مرکزی در تاریخ بی سابقه است. هرچند بنای پاسخگویی را نداشتم ولی برای ثبت در حافظه تاریخی مردم و اصلاح امور در آینده مجبور به توضیحاتی در خصوص این بخش از اظهارات جناب جهانگیری هستم.

همتی تصریح کرد: اینجانب در ایام انتخابات به کار دیگری مشغول نشدم، بلکه همانند رییس محترم قضاییه در رقابت انتخاباتی شرکت کردم و برای مدتی کمتر از یک ماه و بر اساس ماده ۱۹ قانون پولی و بانکی کشور تمام اختیارات رییس کل را طی حکمی به قائم مقام تفویض کردم و لذا هیچ مشکلی در اداره بانک نبود به مانند سال ۹۶ که جنابعالی معاون اول بودید و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردید، مگر آنکه به نظر شما مسئولیت بانک‌ مرکزی مهم‌تر از معاونت اولی‌ باشد که امری جدی است.

وی افزود: بنده قصد ورود به دلایل برکناری رییس کل بانک مرکزی را ندارم اما بایستی منوط به تحقق شرایط مقرر در مصوبه سال ۹۴مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت میگرفت که متاسفانه این اقدام بدون طی فرایند قانونی آن در دولت صورت گرفت. سنگ بنای استقلال بانک مرکزی بسته شدن دولت در برکناری رییس کل است که این مصوبه معطوف به آن است ولی در مورد اخیر مغفول ماند.

همتی در پایان بیان داشت: البته به جا بود ایشان در این روزهای آخر توضیح می‌‌دانند که افتخار به داشتن بی‌سابقه‌ترین ذخایر ارزی اسکناس در حال حاضر به خاطر مقاومت چه کسی و در مقابله با دستورات چه کسانی تحقق یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала