لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisلهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند
لهستان چهار گردان تانک آبرامز از آمریکا خریداری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
معاون نخست وزیر لهستان درباره خرید چهار گردان تانک آبرامز از ایالات متحده آمریکا از سوی این کشور صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Polsatnews ، یاروسلاو کاچینسکی، معاون نخست وزیر لهستان و رئیس حزب حاکم کشور "قانون و عدالت" گفت که این کشور چهار گردان تانک آبرامز را از ایالات متحده آمریکا خریداری خواهد کرد.

رسانه های چینی درباره مزایای تانک آرماتا نسبت به آبرامز صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2019
رسانه های چینی درباره مزایای تانک آرماتا نسبت به آبرامز صحبت کردند

این سیاستمدار گفت: "اگر همه چیز خوب پیش برود ارتش ما به زودی در سال آینده جدیدترین مدل از تانک های آبرامز را دریافت خواهد کرد." به گفته وی ، این مدل از تانک های آبرامز جدیدترین مدلی  است که در ایالات متحده  به ارتش تحویل داده می شوند و دقت و قدرت مانور بالا از جمله خصوصیات بارز آنها است.

كاچینسكی تأكید كرد كه ورشو به اصل "كسی كه صلح می خواهد ، باید خود را برای جنگ آماده كند" پایبند است. به گفته وی، لهستان طرفدار گفتگوی مسالمت آمیز است ، اما در صورت بروزخطر آماده دفاع از خود است.

به نوبه خود ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان گفت که ما در مورد 250 تانک صحبت می کنیم که برای چهار گردان کافی خواهد بود.

پیش از این  پیتر سوسیو، متخصص نظامی آمریكایی گفته بود كه در لهستان از سال 2013 تا 2015  روند ساخت تانک رادار گریز PL-01 به طور فعال در جریان بود  كه در رسانه ها درباره آن تبلیغ شد اما ظاهراً بدون نتیجه به پایان رسید. این ماشین جنگی برای مقابله با حمله نظامی روسیه طراحی می شد. طراحی آن بر اساس تانک سبک سوئدی CV90120-T صورت می گرفت. به گفته این کارشناس برج بدون سرنشین با کنترل از راه دور ، دریچه ورودی از عقب و محفظه برای حمل سربازان از جمله مشخصات تانک رادار گریز لهستانی بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала