هشدار دوباره جمهوری آذربایجان به ارمنستان

© AFP 2023 / NATALIA KOLESNIKOVAهشدار دوباره جمهوری آذربایجان به ارمنستان
هشدار دوباره جمهوری آذربایجان به ارمنستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
جمهوری آذربایجان باردیگر با هشدار نسبت به برخی تحرکات ارمنستان در منطقه مرزی، این کشور را مسئول تنش مرزی عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نسبت به تحرکات مرزی از سوی ارمنستان در منطقه مورد مناقشه به شدت هشدار داد.

این بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان پس از آن اعلام شده که طی چند روز گذشته برخی تیراندازی ها میان طرفین به همراه کشته و زخمی شدن چند تن از نیروهای مرزی گزارش شده است.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، رویکرد تخریبی از سوی ارمنستان غیرقابل قبول عنوان شده و باکو تاکید کرده که ارمنستان مسئول تنش فعلی در منطقه است.

تیراندازی میان ارمنستان و آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
تیراندازی میان ارمنستان و آذربایجان

باکو همچنین با اعلام اینکه نظامیان ارمنستان مواضع جمهوری آذربایجان در «سدرک» واقع در منطقه خودمختار نخجوان را هدف تیراندازی قرار داده‌اند، افزود: ما تلاش ارمنستان برای برهم زدن صلح شکننده در منطقه با تیراندازی دائمی به مواضع جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم.

بالا گرفتن تنش مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شرایطی است که باکو-ایروان بعد از جنگ ۶ هفته ای که سال ۲۰۲۰ بین طرفین درگرفت، در ماه میلادی نوامبر با وساطت روسیه به آتش بس دست یافتند. در نتیجه این درگیری که به جنگ دوم قره باغ معروف است؛ اغلب اراضی جمهوری آذربایجان که در دهه ۱۹۹۰ اشغال شده بود؛ آزاد شد.

پیش از بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع ارمنستان نیز از کشته شدن یک نظامی این کشور در منطقه مورد مناقشه خبر داده بود، هر چند تاکنون اطلاعات بیشتری از تنش مرزی اخیر میان دو کشور اعلام نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала