واکنش تهران به اتهام آمریکا درمورد تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت خارجه ایران
وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به ادعای وزارت دادگستری آمریکا علیه ۴ ایرانی به اتهام تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد، خبرنگار و فعال ایرانی حقوق زنان مقیم ایالات متحده واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص ادعاهای اخیر مطروحه توسط مقامات دولت آمریکا مبنی بر تلاش افرادی برای ربودن خانم مسیح علی نژاد و مرتبط کردن آنها با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی‌پایه و مضحک است که واقعا ارزش پاسخگویی ندارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: این اولین بار نیست که آمریکا به این قبیل سناریوسازی های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره های سوخته و بی ارزش‌شده خود می باشد، مبادرت می ورزد. 

خطیب زاده تاکید کرد: البته از آمریکایی که تاریخ کوتاهش مملو از ترور، آدم‌ربایی و خرابکاری در کشورهای دیگر است، چنین داستان‌سرایی‌های خیالی بعید نیست ولی مقامات آمریکایی این بار با این طراحی و پی‌رنگ ساده‌لوحانه واقعا به شعور جهانیان توهین کرده اند.

اتهام آمریکا علیه ایران برای ربودن یک روزنامه نگار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اتهام آمریکا علیه ایران برای ربودن یک روزنامه نگار

در کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا که به تازگی منتشر شده اعلام گردیده ،دادستان‌ این کشور، چهار ایرانی را متهم به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد ساکن نیویورک کرده است.

به گفته مقامات قضایی آمریکا، یکی از متهمان به نام بهادری‌فر دهم تیرماه در کالیفرنیا دستگیر شد اما چهار نفر دیگر در ایران هستند. این تیم به رهبری علیرضا فراهانی، در حال برنامه‌ریزی‌‌ برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند تا بعد مسیح علی‌نژا‌د را به ایران منتقل کنند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات فعال بود.

​بنابر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این افراد دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل مسیح علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

دادستان آمریکا در نیویورک گفت: این چهار ایرانی قصد داشتند این روزنامه نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

بنابر اعلام دادگستری آمریکا، چهار نفرفوق الذکر  به اسامی محمود خاضعین، علیرضا فراهانی، کیا صادقی و امید نوری به برنامه ریزی برای ربودن مسیح علی‌نژاد متهم هستند. آنها در کنار نیلوفر بهادری‌فر، به توطئه برای نقض تحریم‌ها، تخلف بانکی و پولشویی نیز متهم شده‌اند.

آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در بخش جنوبی نیویورک در این بیانیه مدعی شده است: دولت ایران ظاهرا به عاملانی داخلی دستور داده بود که با قصد ربودن قربانی و بازگرداندنش به ایران که در بهترین حالت، سرنوشت او در آنجا نامعلوم می ماند، این آدم ربایی را طرح ریزی کرده و در خاک آمریکا اقدام به جاسوسی کنند. 

مسیح علی‌نژاد (زاده‌شده به‌نام معصومه علی‌نژاد قمی؛ ۲۰ شهریور ۱۳۵۵) خبرنگار، روزنامه‌نگار، نویسنده، مجری تلویزیونی و فعال حقوق زنان اهل ایران است. او بنیان‌گذار و طراح جنبش‌های آزادی یواشکی و چهارشنبه‌های سفید با هدف آزادی حجاب و رفع حجاب اجباری در ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала