افتتاح سفارت امارات در اسرائیل

CC0 / Pixabay / افتتاح سفارت امارات در اسرائیل
افتتاح سفارت امارات در اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
روز چهارشنبه سفارت امارات متحده عربی در تل آویو افتتاح شد و اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور جدید اسرائیل در این مراسم حضور داشت. فیلم این مراسم از شبکه های تلویزیونی اسرائیل پخش گردید

به گزارش اسپوتنیگ، "هرتزوگ" در این مراسم گفت: "من بسیار خوشحالم که از فرصت حضور در این افتتاحیه تاریخی سفارت امارات متحده عربی در اسرائیل در ابتدای دوره فعالیت من به عنوان رئیس جمهور اسرائیل برخوردار شدم. ما یک پدیده غیر ممکن را ممکن کردیم".

یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
وزیر خارجه اسرائیل در امارات: خاورمیانه خانه ماست

سپس سفارت امارات با بریدن روبان افتتاح شد و  رئیس جمهور اسرائیل و سفیر امارات در این کشور دست دادند.

در پایان ماه ژوئن  مراسم افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی برگزار شد و سرکنسولگری اسرائیل در دبی نیز افتتاح گردید.

روابط بین امارات و اسرائیل طی ده سال گذشته به سرعت توسعه یافته است. در سال 2010، پس از قتل محمود المبوح، یکی از رهبران جنبش فلسطینی حماس در دبی، مقامات امارات متحده عربی ورود شهروندان هر کشوری را که مظنون به داشتن تابعیت اسرائیل باشد، ممنوع کردند. با این حال در سپتامبر سال 2020 پس از یک سری تماس با اسرائیل در سطوح مختلف، دو کشور عربی خلیج فارس - امارات و بحرین - با وساطت ایالات متحده توافق نامه ای را با دولت یهودیان در مورد عادی سازی کامل روابط امضا کرده در رابطه با آن طرفها درباره گشایش سفارتخانه ها تصمیم گیری شد. همچنین  ارتباط مستقیم هوایی بین کشورها برقرار و بازدیدهای اعضای دولت ها و سفرهای توریستی آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала