سفیر ایران در روسیه: روسیه مقتدر برای منطقه مفید است

© Photo / سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیهسفیر ایران در روسیه: روسیه مقتدر برای منطقه مفید است
سفیر ایران در روسیه: روسیه مقتدر برای منطقه مفید است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
آقای کاظم جلالی، در مصاحبه تلوزیونی شبکه دوم ایران چشم انداز روابط ایران و روسیه را در حوزه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی را بررسی نمود.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه امشب ساعت 22:30 در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ابعاد مختلف و چشم انداز روابط ایران و روسیه را در حوزه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی  در برنامه شبکه دو تلوزیون ایران به گفتگو نشست.

علی اکبر صالحی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
بدهی ایران به روسیه چقدر است؟

 آقای جلال کاظمی سفیر ایران در مسکو در برنامه زنده با این کانال گفت که روابط ایران با مسکو در خصوص قرارداد همکاری میان روسیه و ایران گفت که برنامه داریم که بر اساس توافق انجام شده، پیش نویس آن توسط ایران قرار شد تهیه شود، سفارت جمهوری اسلامی ایران این پیش نویس را تهیه کرده است که وزارت امور خارجه ایران در حال بررسی این پیش نویس است که باید به طرف روس آن را بدهیم که باید در نهایت این پیش نویس توسط مجلس به امضا برسد. ما قصد داریم در این تفاهم نامه هم امنیتی، سیاسی، نظامی و بویژه اقتصادی است.

نامه اي که از سوي آقاي قاليباف به رئیس جمهور روسيه تحويل شد، گسترش روابط روسيه و ايران در دو جنبه فرهنگي و اقتصادي کم است که بايد گسترش پيدا کند.

در این برنامه مجری از سفیر ایران پرسید که برخی می گویند روسیه شریک قابل اعتمادی برای ایران نیست، نظر شما در این خصوص چیست؟

در عرصه روابط چند جانبه، بحث منافع وجود دارد، برای ما هم این است اگر در جایی برایمان منفعت وجود نداشته باشد ما نیز با روسیه همکاری نمی کنیم.

توجه داشته باشید که آمریکایی ها میلیارد ها دلار برای تخریب روابط ایران، روسیه و چین گذاشته است. بنابراین روسیه مقتدر برای منطقه مفید است. ما در کنار روسیه هستیم. ما اکنون می توانیم گروهی از کشور های مورد تحریم آمریکا "باشگاه کشورهای تحریمی" شامل ایران چین و روسیه تشکیل دهیم.

آقای جلالی در ادامه گفت که در زمینه نقت و گاز روسیه و ایران رقیب هستند، اما همکاری ها گسترش پیدا می کند. سفر مهندس زنگنه به روسیه در خصوص همکاری بیشتر با روسیه بود.

روس ها در بخشی از تکنولوژی های نفتی بسیار پیشرفته هستند و ما از ان استفاده می کنیم.

باید ایران روسیه جدید و نوین را بشناسد، روسیه نیز از فضا و پتانسیل ایران آگاه شود.

ایران و روسیه می توانند در زمینه های تکنولوژی با یکدیگر فعالیت داشته باشند، به عنوان مثال خیلی از لابراتورها در شرق توسط آمریکا ساخته می شود که می توانند خطرناک باشند، بنابراین می توان با روس ها در این زمینه همکاری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала