سازمان ملل: افزایش فقر و گرسنگی در جهان در پی بحران کرونا

© AP Photo / Amr Nabilسازمان ملل: افزایش فقر و گرسنگی در جهان در پی بحران کرونا
سازمان ملل: افزایش فقر و گرسنگی در جهان در پی بحران کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
سازمان ملل از افزایش 18 درصدی افرادی که در پی بحران کرونا دچار گرسنگی هستند خبر داد.

اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه می‌نویسد؛ بحران ویروس کرونا به شکست بزرگی برای تلاش های جهانی در راستای دسترسی همگانی به مواد غذایی کافی منتهی شده است .

این گزارش یادآور می‌شود که تا پیش از این نیز جهان نتوانسته بود به هدف‌ ریشه کنی گرسنگی تا سال 2030 دست یابد، و اکنون با وجود همه گیری، گزارش‌های هشدار دهنده نشان می‌دهند که این تلاش ها در راستای درستی پیش نمی‌روند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره وخامت اوضاع کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره وخامت اوضاع کرونا در جهان

بر اساس گزارش سالانه امنیت غذایی و تغذیه، گردآوری شده توسط چند نهاد وابسته به سازمان ملل متحد؛ رکود گسترده اقتصادی ناشی از اقدامات محدود کننده و قرنطینه ای در سراسر جهان، موجب یکی از بزرگ ترین روندهای افرایشی در آمار گرسنگی در جهانی در ده ها سال گذشته شده است.

این گزارش می‌افزاید، نزدیک به یک نفر از هر سه نفر جمعیت زمین، یعنی برابر 2 میلیارد و 370 نفر در 2020 به مواد غذایی کافی دسترسی نداشته اند که این میزان در تنها یک سال نزدیک به 320 میلیون نفر افزایش نشان می‌دهد و از هر 10 انسان ساکن زمین، یک نفر دچار سوء تغذیه شده است. 

بنا بر این گزارش، با اینکه افزایش گرسنگی یک پیامد اقتصادی همه گیری در میان تقریبا همه کشورهای دارای درآمد پائین و میانه بوده است، ولی کشورهایی که دچار فجایع آب و هوایی یا درگیری های نظامی بوده اند، بیشتر از آن متاثر شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала