ابراز همدردی وزارت خارجه ایران در پی آتش سوزی بیمارستان در عراق

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
اشتراک
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حادثه دلخراش آتش سوزی در بیمارستان الحسین ناصریه، با دولت و مردم عراق بویژه خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دولت، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن اعلام مراتب تسلیت دولت و ملت کشورمان به دولت و مردم عراق خصوصا خانواده قربانیان، برای در گذشتگان این حادثه تلخ رحمت و غفران الهی و برای مجروحین آن سلامتی مسئلت کرد.

خطیب زاده آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هرگونه مساعدت درمانی و پزشکی از سوی کشورمان در این زمینه را نیز اعلام کرد.

این آتش سوزی ساعاتی پس از آتش سوزی در مقر وزارت بهداشت عراق در بغداد رخ داد و طی آن ۷۵ تن کشته و شماری زیادی زخمی شدند که حال بیشترشان وخیم گزارش شده است. مقامات محلی در ذی قار اعلام کردند که حریق کاملاً مهار و حالت اضطراری اعلام شده است. همزمان یک منبع محلی رسمی گفت که مقامات استان ذی قار در حال بررسی استعفای جمعی در پی آتش سوزی فاجعه بار در بیمارستان بیماران کرونایی در ذی‌قار هستند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی رسمی در استان ذی قار با افشای نتایج تحقیقات مقدماتی در مورد حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین ذی‌قار گفت: «آنچه امروز رخ داد، خود جهنم است. در این مرکز ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا بستری بودند و هر فرد آلوده حداقل یک همراه داشت و تعداد کل افراد در مرکز بیش از ۱۴۰ نفر بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала