عکاسی صنعتی یکی از پردرآمدترین شغل های این روزهای ایران

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر عکاسی صنعتی یکی از پردرآمدترین شغل های این روزهای ایران
عکاسی صنعتی یکی از پردرآمدترین شغل های این روزهای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
قطعا در بین افراد نزدیک به خودتون کسانی رو دیده اید که اقدام به زدن یک سایت یا پیج اینستاگرام کردن و محصولاتشان رو براش فروش آنجا قرار داده اند؛ یا حتی مالکان یک کارخانه پتروشیمی که برای ارائه بهتر محصولات و خدماتشون دست بکار شده اند.

اکنون قدرت فضای آنلاین و رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست و برای تاثیر گذاری هر چه بیشتر باید از بهترین کیفیت ها استفاده کرد. مهم ترین فاکتوری که در فضای آنلاین مورد توجه است، عکس برداری از محصولات و خدمات است  که افزایش کیفیت عکس ارتباط مستقیم با فروش دارد.

افراد چه دارای یک کسب و کار کوچک باشید و چه دارای یک بیزینس مدرن باشند، به یک تیم حرفه ای برای عکاسی نیازمند هستند.

عکاسی صنعتی قسمتی از هنر عکاسی است که به شما کمک می کند تا اطلاعات دقیق و با کیفیتی از محصولات خود را به نمایش بگذارید. البته با شنیدن اسم عکاسی صنعتی این تصور به وجود می آید که از یک فضای صنعتی عکاسی می شود، در صورتی که این تصور اشتباه است. لازم به ذکر است که اگر عکس ها با هدف فروش یک محصول انجام شوند، به آن نیز عکاسی صنعتی گفته می شود.

کاربرد عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی در حوزه های مختلف و رسانه های تبلیغی متنوعی کاربرد دارد؛ به عنوان مثال معرفی ماهیت یک محصول، ویژگی های آن و همچنین کاربردهایی که دارد از وظایف عکاسی صنعتی به حساب می آید. بنابر این حوزه عکاسی تبلیغاتی یکی از حوزه هایی است که هر کسی با هر سطحی از کار که دارد با آن مواجه خواهد شد. شاید برای شما سوال شده باشد که تعرفه عکاسی صنعتی با این همه ویژگی هایی که دارد چطور محاسبه می شود؟

تعرفه قیمت عکاسی صنعتی یکی از چیزهایی است که ابتدا باید با هنر و تجربه سنجیده شود. تعرفه هزینه عکاسی صنعتی با توجه به موارد بسیاری مشخص می شود و البته برای هر سفارش هم متفاوت خواهد بود. این در حالی است که هزینه ای که بابت عکاسی صنعتی داده می شود بی ارتباط به تجهیزات نخواهد بود. بعضی از مدیران کسب و کارها بدون اطلاع داشتن از تجهیزاتی که هر گروه عکاسی مورد استفاده قرار می دهد، قیمت و هزینه عکاسی صنعتی را بسیار بالا قلمداد می کنند و این در حالی است که اگر خود بخواهند تجهیزات مورد نیاز برای داشتن یک عکس با کیفیت در حد عکس های صنعتی تهیه کنند؛ هزینه ای بسیار بالاتر باید پرداخت کنند.

البته وقتی پای صحبت از هنر و تجربه عکاسی صنعتی از یک گروه بسیار حرفه ای به میان آید، دیگر صحبت بر سر قیمت به کناری گذاشته می شود.

اگر چه امروزه با زیاد شدن عکاسی در این حوزه، دادن قیمت عکاسی صنعتی بستگی زیادی به هنر، تجربه کاری، رزومه و سطح کیفیت کار نهایی وابسته است و بدون مقایسه آن ها نمی توان یک پایه برای تمام نمونه کارها تعیین کرد؛ اما باید برای داشتن خیالی راحت بابت کیفیت و عالی بودن پروژه نهایی کار عکس برداری را به تیمی سپرد که عکاسی صنعتی حرفه ای تخصص آن ها است.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی

یکی از مهم ترین قسمت های عکاسی صنعتی، تجهیزات مورد استفاده است که تاثیر مستقیمی در کیفیت عکس برداری دارد. شما می توانید بسته به کیفیت کار و بودجه ای که دارید هر کدام از این وسایل رو تهیه کنید. البته که هر چه کیفیت وسایل شما بالاتر باشد، قیمت عکاسی شما بالاتر می رود و می توانید تعرفه عکاسی خود را افزایش دهید و با شرکت های معتبرتری همکاری کنید. البته که همه چیز تجهیزات نیست و هنر و خلاقیت شما تاثیر زیادی در کار عکاسی صنعتی شما دارد. در ادامه به بررسی تجهیزات مورد نظر می پردازیم.

1. دوربین مناسب عکس برداری صنعتی: انواع دوربین ها را می توانید برای عکاسی صنعتی تهیه کنید. نوع دوربینی که انتخاب می کنید کاملا به نوع عکسی که خواهید گرفت و همچنین بودجه  شما بستگی دارد. اما یک قانون اصلی وجود دارد که هر چقد بیشتر هزینه کنید، کیفیت عکس دریافتی نیز بهتر خواهد شد.

2. لنز مناسب: لنز های با کیفیت جزء ضروری و لاینفک تجهیزات برای عکاسی صنعتی می باشد. اگر شما قضد گرفتن عکس هایی با کیفیت بالا و در نتیجه تعرفه بالاتر دارید، باید برای لنز و پایه دوربین هزینه ای حتی شاید بیشتر از یک دوربین خریداری کنید.

3. میز عکاسی

4. تجهیزات نورپردازی

5. سه پایه عکاسی

6. اکسسوار عکاسی تبلیغاتی

7. نرم افزار و سیستم ادیت تصاویر

برای مثال می توانید عکس های پایین را که با یک دوربین و لنز فوق العاده حرفه ای عکس برداری شده است را ملاحظه نمایید. عکس بالایی نمونه از یک محصول فروشگاهی است که با تجهیزاتی ویژه گرفته شده که مناسب برای قرار دادن در پیج های اینتساگرامی، کاتالوگ محصولات و تیزر تبلیغاتی است. عکس دوم نیز جزو عکس های صنعتی است که از فضای صنعتی گرفته شده و شما می توانید دو نوع عکس از نمونه عکس های صنعتی را با بالاترین کیفیت مشاهده کنید.

عکاسی صنعتی شغلی بر اساس احساس، خلاقیت و زیبایی

عکاسی صنعتی به خلاقیت بالایی نیاز دارد و البته شما سوژه های مختلفی هم خواهید داشت. بدیهی است که داشتن ابزار عکاسی با کیفیت، مانند دوربین‌های دارای لنز قوی و شاتر سرعت بالا، از الزامات کار شما هستند. یک عکاس صنعتی می تواند در حوزه های زیر برای شما عکس برداری انجام دهد؛ اما توانایی های او قطعا منوط به این حوزه نیست:

  • عکس از کارخانه ها و محصولاتشان
  • عکس از گرفتن غذا و محصولات غذایی
  • عکاسی از تجهیزات ورزشی
  • عکاسی از پوشاک
  • عکاسی از مبلمان
  • عکاسی از ورزشگاه ها و سالن های بدن سازی
  • عکاسی از کارهای هنری، ایجاد کاتالوگ‎های هنری
  • عکاسی برای وب سایت ها

بنابر این همانطور که در ابتدا نیز گفته شد؛ عکاسی صنعتی، حوزه ای است که تمامی کسب و کار ها با آن سر و کار دارند و آموزش عکاسی صنعتی نیز مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала