گزارش و تحلیل

حسن بیگی: برخی عناصر بدون اجازه مذاکرات انجام می دهند

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر حسن بیگی: برخی عناصر بدون اجازه مذاکرات انجام میدهند
حسن بیگی: برخی عناصر بدون اجازه مذاکرات انجام میدهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
اخیرا طرحی با عنوان «ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی با مقامات آمریکا» اعلام وصول شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی ایران قرار گرفته است و تخلف از احکام موجب مجازات تعزیری درجه چهار (حبس بیش از پنج تا ده سال) خواهد بود.

به واسطه این طرح هرگونه مذاکره و گفتگو مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی منوط به تصویب و اجازه مجلس شورای اسلامی خواهد بود و در صورت تخلف مجازاتهایی نیز در نظر گرفته شده.

دکتر ابوالفضل حسن بیگی نماینده دوره سوم، چهارم و دهم مجلس شورای اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: آمریکایی‌ ها در برخی موضوعات خباثت به خرج می‌دهند و در قبال جمهوری اسلامی ایران این موضوع به شدت بیشتر است. بنابراین این طرح پاسخی دندان شکن به آمریکایی ها توسط مجلس شورای اسلامی ایران است و موضوع دیگر این است که در برخی مواقع، بعضی عناصر بدون اجازه اقدام به مذاکرات انجام می دهند در صورتی که هیچ حقی برای این اقدام ندارند آمریکایی‌ ها نیز از این موضوع سوء استفاده می کنند و جنگ و عملیات روانی خود را علیه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی را انجام می دهند.

صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
نماینده مجلس ایران: هر توافقی در مذاکرات وین باید منطبق با قانون لغو تحریم‌ها باشد

وی در ادامه آمریکا را دارای یک امپراطوری رسانه دانست که با صهیونیست‌ها و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در این زمینه هم پیمان می باشد و افزود: در این امپراطوری به گونه ای تلاش می کنند و اقداماتی را انجام می دهند که شب را روز و روز را شب نشان می دهند و نوعی از زورگو ترین رسانه‌ های جهان رسانه‌ های تحت امر ایالات متحده آمریکا هستند.

طبیعتاً باید جلوی این اقدام گرفته شود که با این طرح این موضوع رخ خواهد داد و مذاکرات از انسجامی مناسب برخوردار خواهد شد.

این حق ملت ایران است که اگر قرار است کسی با آمریکا مذاکره کند حتماً با مصوبه مجلس باشد و از نظر من این، اقدامی مناسب و بسیار خوب برای مقابله با سیاست ها و خباثت های آمریکا بود.

اما تا این طرح به داخل مجلس ورود کند، تصویب شود، به شورای نگهبان برود و در شورای نگهبان با وجود موافقان و مخالفان تایید شود و به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود به نظر من زمان مناسبی برای تمامی اصلاحات در آن وجود دارد، این در صورتی است که آمریکایی‌ ها دست از خباثت بردارند و به برجام چراغ سبز نشان دهند در غیر اینصورت بالاخره جواب گلوله، گلوله است و ما نیز از تمام ابزاری که داریم علیه سیاست‌ های خبیثانه و جنگجویانه ی آمریکا استفاده می‌کنیم زیرا امروز ایران در قامت یک ابرقدرت در سطح بین‌المللی نقش ایفا می‌کند.

 بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که آمریکایی‌ ها و اسرائیلی‌ ها هرگز جرئت نمی‌کنند ماننده دو سه دهه گذشته آن گونه که خواستند عمل کنند طبیعتاً در این راستا در صحنه دیپلماتیک و در عرصه بین‌الملل مجلس نیز که در جایگاه خانه ملت است اقدامی مناسب انجام می دهد که در جهت تسلیم کردن آمریکایی‌ ها و همبستگی ویژه در شرق عالم خواهد بود.

دکتر ابوالفضل حسن بیگی تشکیل دولت وحدت ملی و هماهنگی سه قوا در ایران را از ترس های آمریکا عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون آمریکایی ‌ها با مطلب جدیدی مواجه شدند و آن هم هماهنگی سه قوای مقننه، مجریه و قضائیه در ایران است.

همواره آمریکایی ‌ها از وحدت، یکپارچگی و همگرایی در داخل ایران نگرانی دارند، متاسفانه ۸۰ درصد فشارهای اقتصادی که آمریکا بر ایران آورد به عهده ضعف مدیریت در ایران بود، دکتر روحانی علیرغم مشاوره‌ها و توصیه‌هایی که انجام شد دولتی تعاونی تشکیل داد که از همه احزاب در آن نیرو قرار داشت و به این واسطه دولتی ناهماهنگ با وزرایی چند حزبی وجود داشت که تمام آن وزرا به دنبال تقویت حزب خود بودند و به این دلیل انسجامی در دولت وجود نداشت که باعث شد قیمت ارز و میزان تورم به شدت افزایش یابد، بنیه مالی در داخل کشور تضعیف شد و این موضوع مقداری آمریکایی ‌ها را امیدوار کرد اما اکنون با ایجاد دولت وحدت ملی و هماهنگی قوا بخشی از این نارضایتی ها در میان مردم مرتفع خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала