ایلان ماسک بلیط پرواز فضایی توریستی ویرجین گلکتیک را خرید

© AFP 2023 / Britta Pedersen ایلان ماسک
 ایلان ماسک   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
ریچارد برانسون میلیاردر انگلیسی و مالک شرکت فضایی ویرجین گلکتیک، در لیست مسافران خود رقیب خود ایلان ماسک را هم اضافه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال»، ریچارد برانسون میلیاردر انگلیسی و مالک شرکت فضایی ویرجین گلکتیک که روز گذشته یک پرواز فضایی تجاری موفق را به لبه فضا داشت، اکنون در لیست مسافران خود رقیب خود ایلان ماسک را هم اضافه کرده است.

 سخنگوی شرکت فضایی «ویرجین گلکتیک» تایید کرد که ایلان ماسک بنیانگذار شرکت فضایی خصوصی «اسپیس‌ایکس» بلیط پرواز فضایی توریستی ویرجین گلکتیک را خریداری کرده است. این شرکت گفت بلیط‌های این سفر هر کدام به قیمت ۲۵۰ هزار دلار فروخته شده است و ۸۰ میلیون دلار از فروش و سپرده جمع آوری کرده است.

فضاپیمای میلیاردر معروف برانسون به لبه فضا رسید و به زمین برگشت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
فضاپیمای میلیاردر معروف برانسون به لبه فضا رسید و به زمین برگشت+ویدئو

ریچارد برانسون در رقابت فضایی خود با ایلان ماسک و جف بزوس با انجام پرواز فضایی روز گذشته از آنها پیشی گرفت.

ایلان ماسک مبلغ ۱۰ هزار دلار به عنوان سپرده برای رزرو صندلی یکی از پروازهای آقای برانسون پرداخت کرده است. البته تاریخ پرواز آقای ماسک هنوز مشخص نشده است.

اسپیس ایکس تاکنون چندین موشک به فضا پرتاب کرده است که برخی از آنها پروازهای سرنشین دار بوده‌اند اما خود ایلان ماسک هنوز در هیچ یک از آن پروازهای سرنشین دار حضور نداشته است. این شرکت در نظر دارد اولین پرواز فضایی کاملاً خصوصی خود را پاییز امسال انجام دهد.

جف بزوس نیز قصد دارد ۲۰ ژوئیه سال میلادی جاری با موشک شرکت بلواوریجین خود به فضا رود.

پرواز شرکت ویرجین گلکتیک شامل چهار دقیقه ماندن در حالت گرانش صفر است و افراد ثروتمند علاقه‌مند به این پرواز نیز باید ۲۵۰ هزار دلار برای خرید یک بلیط آن بپردازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала