سفر ریچارد برانسون میلیاردر به فضا

© AP Photo / Mark J. Terrillسفر ریچارد برانسون میلیاردر به فضا
سفر ریچارد برانسون میلیاردر به فضا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
پرواز ریچارد برانسون و همراهانش به فضا آغازی بر نسل جدیدی از توریسم فضایی خواهد بود که می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، میلیاردر انگلیسی، بنیانگذار ویرجین گالکتیک (Virgin Galactic)، ریچارد برانسون روز یکشنبه 11 ژوئیه با هواپیمای موشکی خود VSS Unity به فضا رفت. در ابتدا پرتاب برای ساعت 13:00 به وقت گرینویچ (17:30 به وقت تهران) برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی یک ساعت و نیم به تعویق افتاد.

این اولین پرتاب ویرجین گالکتیک با ترکیب کامل سرنشین‌‌ها است. همراه با برانسون، مربی ارشد فضانوردی ارشد ویرجین گالکتیک، بت موزس، مهندس ارشد عملیات، کالین بنت و معاون روابط با دولتSirish Bundle  و همچنین دو خلبان - دیو مک کی و مایکل ماسوچی حضور دارند.

شرکت ویرجین گالکتیک یک برنامه جامع و تقریبا کامل را از سفر امروز منتشر کرده است؛ ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده این سفر فضایی را از طریق یوتیوب و فیسبوک این شرکت مشاهده کنند.

بر پایه برنامه اعلام شده، پرواز ما با یک برخاستن آرام از باند شروع می‌شود و سفینه فضایی و سفینه مادر با یکدیگر اوج می‌گیرند و تقریبا به ارتفاعی کمتر از 50 هزار فوت (15240 متر) می‌رسند. سفینه‌ها پس از عبور از ضخیم‌ترین لایه‌های جو، به مقدار زیادی سوخت برای رسیدن به فضا احتیاج ندارند. به این بخش از پروسه پرتاب Air-Launch می‌شود.

پس از این مرحبه، خلبان سفینه فضایی را از سفینه مادر آزاد می‌کند. موتور موشکی سفینه فضایی مشتعل می‌شود و این وسیله را با سرعت کمی بیش از یک ماخ به فضا می‌فرستد. با رسیدن به فضا و خاموش ‌شدن موتور، رنگ‌های خارج از پنجره از آبی به نیلی و به سیاه نیمه‌شب تغییر می‌کنند.

در نهایت، تقریباً 300 هزار فوت (91440 متر) بالاتر از سطح زمین، کابین به یک زمین بازی تبدیل می‌شود تا حس بی‌وزنی ایجاد شود. می‌توان اطراف ازجمله کره زمین را از طریق 17 پنجره سفینه به نظاره بنشینید. همچنین 16 دوربین در داخل کابین هر لحظه تجربه شما را به‌صورت HD به ثبت می‌رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала