افزایش محبوبیت غذای گیلانی بر سر سفره ایرانیان +عکس، ویدئو

© Sputnikافزایش محبوبیت غذای گیلانی بر سر سفره ایرانیان
افزایش محبوبیت غذای گیلانی بر سر سفره ایرانیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
با افزایش گرانی‌ها در ایران حضور غذاهای لذیذ ولی نسبتا ارزان قیمت همچون میرزا قاسمی در سفره ایرانی‌ها بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر افزایش محبوبیت غذای لذیذ گیلانی با نام میرزا قاسمی انتشار یافته که مورد توجه کاربران صفحات اجتماعی قرار گرفته است.


اگر چه قیمت مواد غذایی و پروتئینی در ایران بالا رفته است. اما هنوز هم می‌شود با هزینه کمتر غذاهای لذیذ درست کرد. یکی از غذاهای خطه سرسبز ایران میرزا قاسمی می‌باشد. اکثر مردم ایران وقتی به سواحل دریای خزر سفر می‌کنند، به دنبال میل کردن این غذا هستند. دلیل آن این است که بو و طعم این غذا، یادآور بهترین خاطرات دوران سفرشان به شمال ایران بوده است.


مواد مورد نیاز برای طبخ میرزا قاسمی گیلانی، سیر خرد شده فراوان، بادمجان کبابی شده و تخم‌ مرغ و روغن مایع و رب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی میکس شده است. همچنین به عنوان چاشنی غذا، می‌توان مقداری نمک، فلفل، آب‌ نارنج یا آب‌ لیمو یا آبغوره استفاده کرد.
برای تهیه آن بادمجان را خرد می‌کنیم. پوست اضافه و انتهای آن را از بادمجان جدا کرده و آن را با روغن و سیر تفت می‌دهیم. در مرحله بعدی گوجه میکس شده را داخل بادمجان‌ها ریخته و می‌گذاریم باهم بپزند. در این مرحله نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم. (مراقب باشید آب غذا خشک نشود)، پس از پختن مواد و رنگ دادن گوجه‌ها، تخم‌مرغ‌ها را در ماهیتابه اضافه می‌کنیم. می‌توانید به عنوان چاشنی غذا از آب‌لیمو یا آب‌نارنج و یا آب‌غوره استفاده کنید.


تعدادی از کاربران میرزا قاسمی را غذای دوست داشتنی و خوش طعم شمالی می‌دانند. تعدادی دیگر نیز خوردن سیر را عامل ایجاد مشکلات فشار خون معرفی می‌کنند. جمعی از کاربران با داشتن فشار خون بالا، سیر را مفید می‌دانند. گروهی از کاربران لذت خوردن میرزا قاسمی را فقط در شمال ایران می‌دانند. برخی دیگر نیز خوردن وعده‌های بیشتر میرزا قاسمی را در وعده‌های غذایی به دیگران پیشنهاد می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала