راه حل جدیدی برای نجات کره زمین پیشنهاد شد

© Fotolia / Andrei Merkulovراه حل جدیدی برای نجات کره زمین پیشنهاد شد
راه حل جدیدی برای نجات کره زمین پیشنهاد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
استفاده از گاز طبیعی به عنوان منبع تولید برق و انرژی می تواند کره زمین را نجات دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله فوربس می نویسد گاز، حلقه وسط طلایی بین ذغال آلاینده و منابع تجدید پذیر گران قیمت انرژی است.

اعلام برنامه افزایش ۴۰ درصدی تولید گاز در قطر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.06.2021
اعلام برنامه افزایش ۴۰ درصدی تولید گاز در قطر

اتحادیه بین المللی گاز (IGU) ، گاز طبیعی را به عنوان یک مولفه مهم در سیستم جهانی انرژی به ویژه در شرایط پیگیری اهداف آب و هوایی و دست برداشتن گسترده از سوخت های هیدروکربنی  می داند. آندره استگر، معاون رئیس MGU متقاعد شده است که "گذار  از نفت و ذغال سنگ کثیف به گاز پاکیزه یک راه حل اثبات شده و ارزان است" ، که از هم اکنون به نفع محیط زیست عمل می کند.

علاوه بر این همه کشورهای جهان از منابع مالی ، زیربنای صنعتی و دانش فنی برای استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر برخوردار نیستند. برخلاف کشورهای ثروتمند که توانایی سرمایه گذاری در فناوری های جدید را دارند ، کشورهای فقیر نیاز به تأمین گرما و برق برای جمعیت در حال افزایش خود را دارند. در این حالت ، انرژی گاز به جایگزینی مناسب برای انرژی باد یا خورشید تبدیل می شود.

با این حال صنعت گاز با منابع تجدید پذیر انرژی رقابت نکرده بلکه آنها را تکمیل می کند و باعث انعطاف پذیری و ایمنی بیشتر سیستم تامین انرژی می شود. به عنوان مثال ، در انگلستان و ایالات متحده ، قطع متناوب برق به دلیل ناهنجاری های وضع هوا، کمبود باد یا کمبود نور خورشید رخ می دهد. آندره استگر معتقد است که در چنین مواردی لازم است شبکه های متحده گاز برای موارد اضطراری استفاده شود تا در صورت از کار افتادن منابع "سبز"، برق قطع نشود.

سطح امنیت انرژی در اروپا به هر منطقه در این قاره بستگی دارد. گاز برای اروپا  از طریق خطوط لوله از روسیه و نروژ و همچنین از طریق پایانه های گاز مایع تأمین می شود.

اروپایی ها قصد دارند برای کاهش استفاده از گازوئیل و بنزین از گاز طبیعی مایع و گاز طبیعی فشرده در حمل و نقل ساحلی ، حمل و نقل کالا و به عنوان سوخت برای اتوبوس ها استفاده کنند. در حال حاضر  4 هزار ایستگاه در اروپا وجود دارد که در آنها می توان با گاز طبیعی سوخت گیری کرد  و تعداد آنها رو به افزایش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала