کمک میلیارد یوری اتحادیه اروپا به ارمنستان

© Sputnik / Asatur Yesayantsکمک میلیارد یوری اتحادیه اروپا به ارمنستان
کمک میلیارد یوری اتحادیه اروپا به ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
اتحادیه اروپا برای ترمیم اقتصاد ارمنستان، به این کشور کمک میلیارد یورویی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، الیور وارخلی، کمیسر توسعه سیاست و همسایگی اروپا طی گفتگویی با مهر گریگوریان سرپرست معاون نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: اتحادیه اروپا 1.6 میلیارد یورو برای بازسازی اقتصاد متاثر از ویروس کرونا به ارمنستان اختصاص خواهد داد.

 شرط جدید ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
شرط جدید ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران ایرانی

قسمت عمده این بودجه به ترمیم بخشهایی از اقتصاد ارمنستان که بیشترین خسارت را در پی محدودیتهای کرونایی متحمل شده اند، اختصاص داده خواهد شد.

وارخلی گفت: ما یک بسته سرمایه گذاری اقتصادی برای عبور از بحران آورده ایم. ما آمادیم خیلی سریع سرمایه گذاری هایی را شروع کنیم که با آنها در دولت ارمنستان کار کردیم. ما پنج برنامه ویژه را پیشنهاد می کنیم که می توانیم از طریق آنها در زمینه های کلیدی وضعیت مردم ارمنستان را به طور قابل توجهی بهبود بخشیم - 1.6 میلیارد یورو سرمایه گذاری می کنیم.

پیش از این گزارش شده بود که بیماری همه گیر ویروس کرونا در درجه اول به دو بخش اقتصاد - گردشگری و حمل و نقل - ضربه می زند. بسته شدن مرزها موجب اختلال در تجارت و گردشگران شده و مانع از این می شود که بسیاری از کارگران فصلی، به ویژه کارگران کشاورزی در خارج از کشور فعالیت کنند.

در همان زمان، کاهش قیمت کالاهای جهانی مستقیماً بر آذربایجان، ارمنستان و بلاروس تأثیر گذاشت و کاهش در ورودی حواله ها پیامدهای منفی آنچه در منطقه اتفاق می افتد را تشدید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала