زاخاروا: طالبان تقریباً دو سوم مرز افغانستان با تاجیکستان را کنترل می کنند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر زاخاروا: طالبان تقریباً دو سوم مرز افغانستان با تاجیکستان را کنترل می کنند
زاخاروا: طالبان تقریباً دو سوم مرز افغانستان با تاجیکستان را کنترل می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد شبه نظامیان عضو جنبش طالبان (ممنوع در روسیه) حدود دو سوم مرز افغانستان با تاجیکستان را کنترل می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، خانم زاخاروا در یک کنفرانس خبری گفت: "ما افزایش شدید تنش در مرزهای افغانستان و تاجیکستان را  مشاهده می کنیم. جنبش طالبان به سرعت بیشتر مناطق مرزی را اشغال کرده و در حال حاضر حدود دو سوم مرز با تاجیکستان را کنترل می کند."

ارتش ایران: مرزهای شرقی در امنیت کامل قرار دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
ارتش ایران: مرزهای شرقی در امنیت کامل قرار دارند

روز جمعه گزارش ها حاکی از آن بود که علاوه بر گذرگاه های مرزی قبلاً تصرف شده بین افغانستان و تاجیکستان ، طالبان کنترل ایست های بازرسی در مرزهای ایران و ترکمنستان را نیز به دست گرفته اند. پیش از این ، محمد نعیم ، نماینده رسمی دفتر سیاسی طالبان گفته بود که کشورهای همسایه افغانستان می توانند نگران امنیت در مرزهای خود نباشند . علاوه بر این طالبان قول دادند که گذرگاه های مرزی افغانستان با کشورهای همسایه به روال معمول کار خواهند کرد و نمایندگی های دیپلماتیک و سازمان های خیریه با آنها مشکلی نخواهند داشت.

در افغانستان ، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش رادیکال طالبان جریان دارد که اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و به شهرهای بزرگ حمله کرده اند. بی ثباتی در شرایط وعده های ایالات متحده برای خروج همه نیروهای خود از افغانستان تا قبل از 11 سپتامبر در حال افزایش است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ایالات متحده آمریکا که نیروهای خود را از افغانستان بیرون می کشد، به این ترتیب در واقع شکست خود را در این کشور خاورمیانه پذیرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала