حاشیه‌ی واردات بیسکویت‌های لاکچری با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان +عکس

© Sputnik / Said Tsarnaevحاشیه‌ی واردات بیسکویت‌های لاکچری با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان
حاشیه‌ی واردات بیسکویت‌های لاکچری با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تومان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
دبیرکل بنکداران موادغذایی از ورود بیسکویت‌های یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن که دبیرکل بنکداران مواد غذایی، خبر از استقبال ایرانیان از بیسکویت‌های وارداتی یک میلیون تومانی داد و با توجه به حقوق زیر خط فقر میلیون‌ها ایرانی و واردات این بیسکویت‌های لاکچری، موجی از واکنش‌های انتقادی و منفی کاربران در فضای مجازی به راه افتاده است.


قاسمعلی حسنی، دبیرکل بنکداران مواد غذایی در تشریح این موضوع عنوان کرد: «با شیوع کرونا و کاهش سفرهای خارجی، مصرف تنقلات و کالاهای خوراکی لوکس نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و همین امر منجر به افزایش واردات این دست کالاها شده است. ضمن اینکه به دلیل فروش فوق‌العاده بیسکویت‌های وارداتی یک میلیونی و استقبال بالای بخشی از افراد جامعه از این اقلام و تنقلات، بیسکویت‌های یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومانی آلمانی، سوئیسی، فرانسوی و انگلیسی در راه است.»


وی همچنین عنوان کرد: «قیمت این بیسکوییت‌ها معادل یارانه دو سال اقشار آسیب‌پذیر جامعه است و به صورت غیر رسمی وارد کشور می‌شوند! و دولت نیز حقوق گمرکی از آنها دریافت نمی‌کند. به دولت پیشنهاد می‌کنیم که در این بخش شفاف‌سازی انجام شود. اگر واردات این کالاها آزاد است پس بایستی اجازه داده شوند واردات کالاهای اساسی‌تر مانند شکر و … هم آزاد شود.»


کاربران با اظهار تاسف از اختلاف طبقاتی شدید در کشور ایران، عنوان می‌کنند با وجود تحریم‌‌ها برخی در ایران ثروتمندتر و برخی فقیرتر شده‌اند و این عدالت نیست که بخش زیادی از مردم یک کشور در تامین نیازهای اساسی و اولیه خود این چنین سختی بکشند. جمعی از کاربران معتقدند گروهی از ایرانیان برای خرید یک کالا هر چه بیشتر هزینه کنند حس بهتر و خاص‌تری دارند و برای آنها که از نظر مالی تامین هستند فرقی ندارد که پولشان را کجا خرج کنند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند باید جلوی واردات این اقلام لاکچری را گرفت و اجازه نداد این کالاها در بازار پخش شود که به این ترتیب تا حدی از ایجاد فاصله بیشتر طبقاتی جلوگیری شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала